På hvilken dag med progesteron hadde du innsett av blastocyst i styrt syklus? (fryseforsøk)

På hvilken dag med progesteron hadde du innsett av blastocyst i styrt syklus?

  • 5

    Votes: 12 54,5%
  • 6

    Votes: 9 40,9%
  • 7

    Votes: 1 4,5%

  • Antall som har svart
    22

Statistikern

Elsker forumet
Assistert-jentene
Februarhjertene 2025
Noen, jeg sier ikke hvem, har snødd inn på dette emnet sammen med Dr Google :bookworm::wacky:

Legg gjerne også inn en kommentar med ditt svar og hvilken klinikk.

Syns at denne artikkelen (Lenke) var interessant, om andre også vil grave seg ned ;)
 
St Olavs, 2021; hadde kontroll av slimhinnen den 11 Januar, begynte på lutinus samme dag, og innsett den 15 januar.
(Og ble gravid)
 
St Olavs, 2021; hadde kontroll av slimhinnen den 11 Januar, begynte på lutinus samme dag, og innsett den 15 januar.
(Og ble gravid)
Jeg brukte en klinikk i København, og fikk satt inn et embryo på den 6.dagen med progesteron.
Takk for svar! Det virker være det absolutt vanligste også fra hva jeg har lest tidligere. Min klinikk (Rikshospitalet) setter inn på dag 7, noe jeg prøver å forstå uten suksess :bookworm:
 
Hadde innsett av embryo på den sjette dagen med progesteron, på Jinepol i Istanbul.
 
Det heller mot å endre til dag 6 her i det stille altså, hvis ikke klinikken har en god forklaring til hvorfor de venter. I artikkelen jeg lenket til så har de undersøkt implantasjonsvinduet i styrt syklus og ser at rundt 50 % ikke lengre er mottakelige for implantasjon på dag 8 med progesteron. Og det er jo tidligste dagen som en blasto kan være klar for å feste om den settes inn på dag 7 med progesteron.. Det er bare en studie og sikker mye jeg ikke skjønner her, men syns i hvert fall det er rart at min klinikk gjør det annorledes enn alle andre. Blir spennende å høre hva de sier. De vil sikkert synes det er sjekt at jeg kommer rustet til time med to artikler og fem teorier :hilarious:

Takk for alle svar!
 
Jeg starter med det nå på tirsdag. Innsett fredag. Men ikke styrt syklus så er vel litt forskjell. Starter to dager etter eggløsning
 
Det heller mot å endre til dag 6 her i det stille altså, hvis ikke klinikken har en god forklaring til hvorfor de venter. I artikkelen jeg lenket til så har de undersøkt implantasjonsvinduet i styrt syklus og ser at rundt 50 % ikke lengre er mottakelige for implantasjon på dag 8 med progesteron. Og det er jo tidligste dagen som en blasto kan være klar for å feste om den settes inn på dag 7 med progesteron.. Det er bare en studie og sikker mye jeg ikke skjønner her, men syns i hvert fall det er rart at min klinikk gjør det annorledes enn alle andre. Blir spennende å høre hva de sier. De vil sikkert synes det er sjekt at jeg kommer rustet til time med to artikler og fem teorier :hilarious:

Takk for alle svar!
Fikk du noe svar fra riksen angående dette?
 
Fikk du noe svar fra riksen angående dette?
Ja, en av legene sa at de diskuterer om de skal gå tilbake til dag 6, som de visst hadde tidligere. Uklart hvorfor de bytte til dag 7, men hørtes litt ut som at det var pga den ene studien som viser at det gir bedre resultater med dag 6 blasto uten at det gir dårligere resultat for dag 5 blasto. Litt rart siden de ellers er restriktive med å endre opplegget. Legen sa at jeg kunne prøve 6 dager progesteron om jeg ville, men at det nok ikke ville være utslagsgivende. Jeg ble gravid begge gangene jeg prøvde 6 dager (mistet men det hadde nok ingen sammenheng), ikke gravid de to gangene jeg brukte progesteron i 7 dager. Det er sikkert individuelt men for meg tror jeg definitivt at 6 dager er bedre.
 
Back
Topp