På han igjen...

Tåkelur

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Da stikker jeg nesa tilbake hit i gamle trakter! Etter verdens herligste år med tulla vår må vi sikte mot et søskenforsøk. Her er ingen tid å miste da veien til første tok tid og gikk på nød og neppe føltes det som i siste forsøk icsi på Riksen. Blir snart 37 og kjenner presset. Stresset økte ganske greit på da jeg forstod at heller ikke Porsgrunn tilbyr søskenforsøk nå lenger. Herrefred, jeg får ikke sagt hvor ugreit det er! Det er ikke bare bare å dra til Trondheim heller så vi ser oss nødt til å gå privat, pengene må vi bare klare på et vis. Jeg ble visst helt svett av det her. Er det flere i liknende situasjon?

Ellers ønsker jeg lykke til til alle her inne!

Da stikker jeg nesa tilbake hit i gamle trakter! Etter verdens herligste år med tulla vår må vi sikte mot et søskenforsøk. Her er ingen tid å miste da veien til første tok tid og gikk på nød og neppe føltes det som i siste forsøk icsi på Riksen. Blir snart 37 og kjenner presset. Stresset økte ganske greit på da jeg forstod at heller ikke Porsgrunn tilbyr søskenforsøk nå lenger. Herrefred, jeg får ikke sagt hvor ugreit det er! Det er ikke bare bare å dra til Trondheim heller så vi ser oss nødt til å gå privat, pengene må vi bare klare på et vis. Jeg ble visst helt svett av det her. Er det flere i liknende situasjon?

Vi fikk et barn da jeg var 38 år og jeg søkte om søskenforsøk da babyen var 2 mnd for å beholde alle rettigheter. Fikk det innvilget og hadde innsett av fryseegg da han var bare 7 mnd. Vi brukte også mange år på nr 1, så gleden var stor da jeg ble gravid.
Dessverre mistet vi den i uke 12, men legene har jo sagt at i denne alderen så er sjansene for abort dessverre høyere, så jeg ville bare skyndte meg videre og ikke la alt være til ingen nytte.
Så ble jeg gravid på neste forsøk og nå skal jeg snart ha bebis 40 år gammel. Faktisk får jeg barn nå i januar, samme mnd som jeg aborterte nesten ned til samme dato.

Vegen til nr to var ikke " gratis" ,men gikk mye raskere.
Lurt av dere å skyndte dere videre for å få nr to, for det er jo rett og slett et faktum at alderen jobber imot oss på dette tidspunkt.
Vi måtte også bruke icsi.
Mannen min og jeg er litt slitne etter disse årene med krevende barnelaging, men det er helt klart verdt det! Vi sier oss fornøyde med to barn.

Jeg ønsker for deg at du blir raskt gravid med nr to som jeg har blitt.

Sender masse hell, lykke og babystøv deres veg.
Beste ønsker.

Vi har en gutt på snart 2 år og prøver på søsken :-)
Startet i mai, og har til nå hatt 3 mislykkede fryseforsøk på Riksen :-( Har forsamtale i Porsgrunn for søskenforsøk i slutten av måneden, søkte heldigvis før nyttår og nye (dustete) regler.
Har hørt at det er lang ventetid fra forsamtale til forsøk, så regner med at vi tar ett forsøk privat i mellomtiden, selv om det er dårlig timing og pengebruk rett før vi flytter utpå sommeren..men er 36 og føler at vi bare må satse på å bli "ferdig" med babylaging snart.
Har du tenkt noe på hvor dere vil ta det privat?
Jeg titter på Fertilitetssenteret og Hausken, usikker på hvor vi skal velge ennå.

Masse lykke til til dere!

Vi fikk et barn da jeg var 38 år og jeg søkte om søskenforsøk da babyen var 2 mnd for å beholde alle rettigheter. Fikk det innvilget og hadde innsett av fryseegg da han var bare 7 mnd. Vi brukte også mange år på nr 1, så gleden var stor da jeg ble gravid.
Dessverre mistet vi den i uke 12, men legene har jo sagt at i denne alderen så er sjansene for abort dessverre høyere, så jeg ville bare skyndte meg videre og ikke la alt være til ingen nytte.
Så ble jeg gravid på neste forsøk og nå skal jeg snart ha bebis 40 år gammel. Faktisk får jeg barn nå i januar, samme mnd som jeg aborterte nesten ned til samme dato.

Vegen til nr to var ikke " gratis" ,men gikk mye raskere.
Lurt av dere å skyndte dere videre for å få nr to, for det er jo rett og slett et faktum at alderen jobber imot oss på dette tidspunkt.
Vi måtte også bruke icsi.
Mannen min og jeg er litt slitne etter disse årene med krevende barnelaging, men det er helt klart verdt det! Vi sier oss fornøyde med to barn.

Jeg ønsker for deg at du blir raskt gravid med nr to som jeg har blitt.

Sender masse hell, lykke og babystøv deres veg.
Beste ønsker.

Takk for at du deler historien deres. Det er tøffe tak! Ekstra stress når alderen jobber imot, det er så ubarmhjertig.

Nei, ingen tid å miste. Håper nr to sitter kjappere enn nr en gjorde. Det er vel noen fordeler for min fertilitet å nettop vært gravid i det minste, men hos oss er det mannen som er «problemet» i utgangspunktet. Så godt dere fikk etterlengtet nr to! [emoji173]️

Vi har en gutt på snart 2 år og prøver på søsken :-)
Startet i mai, og har til nå hatt 3 mislykkede fryseforsøk på Riksen :-( Har forsamtale i Porsgrunn for søskenforsøk i slutten av måneden, søkte heldigvis før nyttår og nye (dustete) regler.
Har hørt at det er lang ventetid fra forsamtale til forsøk, så regner med at vi tar ett forsøk privat i mellomtiden, selv om det er dårlig timing og pengebruk rett før vi flytter utpå sommeren..men er 36 og føler at vi bare må satse på å bli "ferdig" med babylaging snart.
Har du tenkt noe på hvor dere vil ta det privat?
Jeg titter på Fertilitetssenteret og Hausken, usikker på hvor vi skal velge ennå.

Masse lykke til til dere!

Så bra dere rakk å få søskenforsøk før kroken på døra! Skjønner veldig godt dere vil prøve privat i påvente allikevel. Tiden løper virkelig avgårde med ventetid både før og imellom forsøk. Dette sirkuset er virkelig en test av tålmodighet og mangel på kontroll på egen skjebne.
Vi tenker å gå til Fertilitetssenteret i utgangspunktet, det er mest praktisk for oss og hørt mye bra om dem. Såvidt vært der for en undersøkelse tidligere og ble veldig godt møtt! Det er jo en klar fordel imot det offentlige hvor det er et enormt maskineri og mindre rom for ivaretakelse.

Vi får heie på hverandre! Lykke til!

Så bra dere rakk å få søskenforsøk før kroken på døra! Skjønner veldig godt dere vil prøve privat i påvente allikevel. Tiden løper virkelig avgårde med ventetid både før og imellom forsøk. Dette sirkuset er virkelig en test av tålmodighet og mangel på kontroll på egen skjebne.
Vi tenker å gå til Fertilitetssenteret i utgangspunktet, det er mest praktisk for oss og hørt mye bra om dem. Såvidt vært der for en undersøkelse tidligere og ble veldig godt møtt! Det er jo en klar fordel imot det offentlige hvor det er et enormt maskineri og mindre rom for ivaretakelse.

Vi får heie på hverandre! Lykke til!
Ja, tiden flyyyyr virkelig!!!
Merker det spesielt etter at jeg fikk barn, plutselig har vi en som løper og danser og synger og tøyser når jeg ikke synes det er lenge siden han lå trygt inne i magen min :wideyed:

Uff ja, merket det når vi skulle starte på igjen - hvor mye tanker og følelser hele prøveprosessen setter i gang.. Føles ekstra kjipt når to av venninnene mine ble gravide rett før de skulle starte prøvingen, oops liksom...skulle ønske det var meg, hadde vært utrolig deilig å slippe å forholde seg til sykehus, venting, medisiner og alt som følger med.

Så bra du er foreløpig fornøyd med Fertilitessenteret, vi heller litt mot de vi også. Det er mest praktisk i forhold til beliggenhet :)

Jaaa, heier masse på alle her inne!! Syns vi fortjener å lykkes med å få ønskebarna våre <3

Takk for at du deler historien deres. Det er tøffe tak! Ekstra stress når alderen jobber imot, det er så ubarmhjertig.

Nei, ingen tid å miste. Håper nr to sitter kjappere enn nr en gjorde. Det er vel noen fordeler for min fertilitet å nettop vært gravid i det minste, men hos oss er det mannen som er «problemet» i utgangspunktet. Så godt dere fikk etterlengtet nr to! [emoji173]️

Ja, jeg tror også på at det er en fordel for kroppen å ha vært gravid nylig. Jeg er absolutt en av de som tror på at da er det lettere å bli gravid igjen.
Vi har også mannlig infertilitet som problem. De fant ingenting galt hos meg. Faktisk hadde jeg veldig gode amh og fsh verdier for alderen. Likevel ble vegen lang og tung.
Jeg har vel sett på det som " vårt" problem sammen da det aldri har vært snakk om å bytte ut min fantastiske mann.

Legene sa likevel at kvinnelig høy alder etter hvert også blir en faktor da sannsynligheten for gal celledeling og kromosomfeil øker med alderen på eggene. Det er mest sannsynlig årsakene til abortene mine.
Det var greit for meg å vite, for da var det lettere for meg å fortsette kampen, vi måtte få satt inn det " riktige" befruktede egget.

Jeg var heldig og ble gravid på 4 innsettinger på rad, mistet altså annen hver.
Da hadde jeg bare 3 mnd opphold mellom abort og ny innsetting.
Kroppen og psyken min er veldig sliten etter å ha vært så mye gravid på så kort tid. Ikke minst alle disse hormonene.
Så jeg har slitt litt med denne graviditeten på mange måter. Samtidig er det veldig motiverende å vite at jeg snart er ferdig med barnelagingen for alltid.
Det skal bli godt å sette en strek.

Jeg heier på alle her på assistert. Måtte dere finne mot og krefter til å komme gjennom tøffe tak.
Prøverør er en prosess og verden som de som står utenfor ikke har peiling på hvor hardt det er å leve i ( er min erfaring).

Jeg sluttet å snakke med fortrolige venner/familie da jeg skjønte dette, fordi de visste jo så lite og støtte/råd/empati ble følgelig svært begrenset.
Jeg er derfor evig takknemlig for dette forumet hvor jeg har funnet støtte, råd og informasjon til å takle å stå i det.

Stå på. Premien er verdt det!

( sier det med noe forbehold, for vet at det er noen her som har måttet gjøre andre valg som adopsjon, eggdonasjon, embryoadopsjon o.l.
Disse har jo faktisk mange også fått sin premie etter hvert. Barn som de er like glad i selv om de har et annet opphav.)

Jeg begynte mine forsøk i en alder av 39, så mine forsøk går mot slutten pga alder
Skal ha forsøk i naturlig syklus no på neste mens, som kommer om en uke

Så hyggelig å lese at dere vil ha en liten en til [emoji173] ønsker deg masse lykke til!!

Ønsker deg lykke til :)
Er gravid uke 21 med søskenforsøk nå. Vi brukte lang tid søsken spiren og. ...
Håper det ikke tar lang tid før dere.

Ja, det er utrolig kjipt.. jeg har hvertfall noen år igjen, er 32. Men vil jo heller ikke ha alt for stor aldersforskjell med første og evnt søsken, så vi hadde tenkt til å søke oss til Porsgrunn nå på nyåret (hører egentlig til riksen). For oss er det heller ikke bare bare å dra til Trondheim. Veldig vanskelig å få det til, så hvis ikke riksen eller Porsgrunn åpner opp igjen innen 1-2 år så må vi nesten og gå privat tenker jeg. Får heller begynne å spare

Back
Topp