På grillen

Kh89

Elsker forumet
Nå som vi (endelig!!) har kjøpt oss skikkelig grill vil vi gjerne bruke den så mye som mulig! Vi har grillet hver dag denne uka; pølser og hamburgere med tilbehør ene dagen, laks med grønnsaker i folie en dag, svinespyd og grønnsaksspyd i går. Selv om det er godt med den typiske grillmaten, så blir man jo fort lei, så nå lurer jeg på om det er noen her som har forslag til supergod mat som er godt å grille? :)

Putt frukt og grønt på spyd som dere griller. Grill kyllingbryst ved siden av og server med ris og kanskje en god saus :)

Vi er litt sløve så vi kjøper av og til ferdigmarinert kjøtt i forskjellige varianter. Grillspyd med løk, mais, paprika er feks enkelt tilbehør. Eller potetbåter, ris... Potetsalat er jo godt :)

Laks er veldig godt :) følger ofte med sånn brett av aluminium til å grille i ;)

Pizza! Vi har kjøpt pizzastein til å legge på grillen og griller pizza oppå den. Kjempe godt! :)

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Pizza! Vi har kjøpt pizzastein til å legge på grillen og griller pizza oppå den. Kjempe godt! :)

Prøvde pizzastein jeg også her om dagen, men deigen hang litt fast i steinen. :/ Hadde du noe under? Mel? (Var i steikeovnen jeg hadde den, men det skulle vel ikke bli slik uansett.)

Prøvde pizzastein jeg også her om dagen, men deigen hang litt fast i steinen. :/ Hadde du noe under? Mel? (Var i steikeovnen jeg hadde den, men det skulle vel ikke bli slik uansett.)

Var steinen skikkelig varm? Bruker ikke henge seg fast når den er ferdigstekt hos oss.. Det går eventuelt an å bruke aluminiumsfolie under :)

Har ikke sittet fast her... :/

Var steinen skikkelig varm? Bruker ikke henge seg fast når den er ferdigstekt hos oss.. Det går eventuelt an å bruke aluminiumsfolie under :)
Jeg varmet den opp sammen med ovnen, men den ble jo tatt ut for å legge på pizzabunn og fyll. Kan den ha blitt for kald da kanskje?

Jeg varcpå weber kurs for 1 eller 2 år siden. Å fikk en aha opplevelse. Man kan faktisk lage alt på grillen. Mat som skal stå litt må stekes på i direkte varme for ikke å bli brent. Prior har ferdigmarinert kalkun skiver. Ekstremt godt. Grill kylling. Scampi. Biff med squash og gulrøtter skåret på langs. Pizza, sjokoladekake!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Vi laget faktisk pizza i går. Tortillapizza, så vi brukte bare tacolefser! Vi brukte et sånt pizza-brett/fat som fulgte med mikrobølgeovn vår, og det funket som bare det :D

Back
Topp