Det kan jeg. Det er foreløpig bare et notat på telefoenen, og mye trengs nok ikke med en gang. men her er den:
TRILLE:
Vogn: TFK joggster trail, med bagel
- Myggnett og regntrekk
- koppholder tinkafu 270kr
Vognpose: Voksi classic, 2000kr
Lammeskinn 500kr
Stelleveske: Storksak, 2300kr
Tilbehør: Heklet vognleke, sebra. 320kr
Bæresele: Ergobabay 1400kr eller Stokke 1500kr.
SOVE
Babynest: sebra. 800kr
Chicco next to me, 2000kr (sent til å ha inntil vår de første 6 mnd.)
Seng (kjøpe etterhvert): Sebra Kili. 6500kr. (Med mindre jeg blir like forelsket i en rimeligere seng).
- madrass
- laken, 3 stk. 160kr pr. stk. sebra
Dyne: Kid, Alvøy baby dun dyne. 450kr
Sengetøy: 2 sett.
- Sebra, in the sky. 500kr
- Sebra forest, grå. 500kr
- ønsker oss enkle hvite sengetøy
Babycall: Neonate BC6500D. Ikke kamera pga mulighet for hacking. Har temp. måler, viktig når babyen ligger i vogn. 1500kr
Ønsker oss sengehimmel og uro
BIL
Bilstol: Recaro zero 1 elite. Venner er veldig fornøyd med recaro, og med dette trenger vi ikke kjøpe nytt når 0+ blir for lite, bare kutte ut babydelen. 7000kr
Bilstolpose: Voksi move, 900kr
(Tenker at bilstolpose er deilig for den lille. Mange små er ikke så glad i påkledningsprosessen, det virker enklere med en pose, og når man kommer inn i god og varm bil kan man åpne posen slik at det ikke blir for varmt for babyen under bilturen. Vi har webasto, så for det meste blir det kaldt fra døren og til man er i bilen.)
KLÆR
2 langermede ullbodyer i 50
2 langermede ullbodyer i 56
2 langermede bambusbodyer i 50
2 langermede bambusbodyer i 56.
2 bambus strømpebukser i 50
2 bambus strømpebukser i 56
2 strømpebukser ull, i 50
2 strømpebukser ull, i 56
2 sparkebukser i 50
2 sparkebukser i 56
2 pysjamas i 50
2 pysjamas i 56
Hjemmestrikket hentesett, nyfødt. (Vi får MYE hjemmestrikk, så det blir det nok mer enn nok av)
1 tynnere lue i ull
1 hjemmestrikket tykkere lue
1. par hjemmestrikkede votter uten toppel.
2. par hjemmestrikkede ullsokker, nyfødt.
1. par dunposer til føttene (Brukes når vi skal bære i sele ute)
1. helseteppe
1. hjemmestrikket teppe, kan også brukes vognen.
SPISE
Stokke stol med baby seat. Trengs ikke med en gang. Vurderer stokke steps.
2 flasker og tuter. Viser det seg at vi trenger fler er det enkelt å få tak i. Vil ikke kjøpe et hav om det viser seg at babyen ikke tar flaske
2 beholdere for frysing av morsmelk
Ammepute: BB-hug me, som jeg også tenker å bruke selv under graviditeten. 1400kr.
8 gulpekluter (f.eks 2x 4pk på KID)
Mandela elektrisk brystpumpe, kjøpes ved behov. Låner manuell først.
STELLE
Stellematte: Done by deer, 500kr. (vi trendier ikke stellebenk da vi har god plass på skapet servanten står på, og har skuffer under der bleier mm. kan oppbevares.
Hettehåndkle: Liewood rabbit, går. 400kr
Kluter, myke babykluter fra KID. 4x 4pk
Håndkler, bruker de vi har.
Babyolje. Har ikke sjekket om jeg vil bruke hvilken som helst, eller om det er noe å være obs på her?
NUK nesesuger. 70kr
Tomee Tippee øretermometer. 600. (har også vanlig termometer man kan måle med i rumpa.)
Babyneglesaks. Også hørt at man bør bruke myk neglefil for å unngå at babyen får skarpe kanter på neglene. Men "myk" neglefil? hvor får jeg tak i det? Erfaring?
Badetermometer, eks: Luma, 100kr
Stokke flex bath, 400kr. Fint for oss at det kan lägges sammen. Blitt anbefallt å droppe baby setet, da man like gjerne holder uansett.
Sinksalve, liker godt bephanten og inotyol
A- creme
MAMMA
4 amme BH uten spiler, hører at man ikke trenger fler enn to, men jeg synes nesten fire høres lite ut og?
7 hipstere. Blitt tipset om å kjøpe hipster/ truser med litt god plass til store bind den første tiden
Mandela purelan 99kr.
Jeg tar gjerne imot tips til hva som mangler, eller om det er produkter her du anbefaler å droppe/ ikke er fornøyd med
Det blir sikkert mye mer klær til babyen enn hva som står mtp, skjønne ting vi ikke klarer å gå fra, og gaver. Gleder meg til shoppingen begynner <3