På barsel

Allekallenavneropptatt

Glad i forumet
Julegavene 2019
hvordan er det på sykehuset dere skal føde, er det lov med besøk inne på barselavdelingen? Her er det kun lov utenfor, f eks kantine. Jeg er så glad for det! Samboer og egne barn har adgang inn, men ingen andre.

Aner ikke hvordan det er på Kalnes, har bare født på Ullevål før.

På Haukeland (KK) var det lov med besøk inne på rommet når det var besøkstid. Fikk også besøk utenom denne tiden og da kunne vi møtes ute eller eventuelt på fellesstuen de hadde. I begynnelsen hadde vi familierom hvor mannen kunne sove og hvis ikke jeg husker feil fikk vi også besøk utenom besøkstiden.

Har ikke ligget på barsel, men er vel kun lov med besøk i kafeteria, eller på dagligstue i besøkstiden som er 2 timer på ettermiddagen. Men de fleste ligger på barselhotellet om fødsel gikk greit og da kan man ha så mye besøk man vil.

ligger du på barsel er det ikke lov med besøk, da må man ned i gangen på sykehuset. Ligger man på hotellet så må man ned i kantinen. Men mannen og barn får lov til å komme på rommet :) Jeg skal ikke ha besøk på sykehuset denne gangen. Kun mann og barn, resten får vente.

Aner ikke hvordan det er på Kalnes, har bare født på Ullevål før.

Når jeg fikk min sønn feb 2018 så var avdelingen sperret av.. kun åpent for partner.. selv barna til den fødende fikk ikke komme på besøk. Dette pga fare for rs-virus. Men min venninne fødte der desember 2018 og der var det åpent for besøkende.. så tror nok det kommer ann på årstid og om det er store tilfeller av rs-viruset da eller ei. Ihvertfall på Kalnes. :happy:

Her er liggetiden på sykehuset betraktelig lenger enn i Norge. De sa 5-7 dager ved vaginal fødsel, og 7-10 dager etter keisersnitt. Og sykehuset jeg skal føde på ligger ca 1 times kjøring herfra. Det nærmeste sykehuset er ca 10 min unna, men der anbefaler de ikke at jeg føder, pga de er ikke spesialisert og mangler nyfødtavdeling. Så får se hvordan det blir med besøk. Det er nok en tante og besteforeldre som gjerne vil se den lille raskt

Da jeg fødte nr 2 i Belgia var det besøk i besøkstiden på rommet. Fikk etterhvert rommet for meg selv og da fikk mannen komme når han ville, men han overnattet ikke. Skal denne gangen ha KS på et annet sykehus og tror mannen kan overnatte. Tror det blir enklere for det var litt vanskelig å ta seg av baby etter KS i starten. Spørs om vi får noen i familien til å komme ned hit for å passe på de to andre vi har. Etter KS i Norge var jeg 3 dager på barsel, men dro hjem etter eget ønske selv om de ville jeg skulle bli 1-2 dager mer. Ved forrige fødsel her i Belgia var jeg 6 dager på barsel, men tror det var pga urin kateteret som måtte sitte i en uke pga komplikasjoner under KS.

Tillatt i besøkstiden, som er to timer på ettermiddagen/kvelden. Mener det er en regel på at de kun kan komme en gang (utenom far og søsken da). Bf overnattet sammen med oss sist. Vet ikke hvordan vi gjør det denne gangen, med en på under to år hjemme.

Vet ikke hvordan reglene er på Ullevåll, men hvis vi skal være der 3 dager tenker jeg det går helt fint å vente med besøk til vi er hjemme. Familiene våre bor ikke i samme by som oss, og jeg vil ikke ha noen av de rennende ned dørene på barselhotellet uansett :hilarious: Synes allerede det er litt mas, og bare 1/3 av svangerskapet er passert. Lykke til til meg selv :angelic: haha

ligger du på barsel er det ikke lov med besøk, da må man ned i gangen på sykehuset. Ligger man på hotellet så må man ned i kantinen. Men mannen og barn får lov til å komme på rommet :) Jeg skal ikke ha besøk på sykehuset denne gangen. Kun mann og barn, resten får vente.
Jeg gjorde det med forrige, kun besøk hjemme og ikke på sjukehuset. Men ulempen med det er at de sitter besøket så lenge...spes Svigers. Så denne gangen ser jeg ann, og sender mld mens jeg er på sykehuset. Orker ihvertfall ikke huset fullt i jula!

Her er liggetiden på sykehuset betraktelig lenger enn i Norge. De sa 5-7 dager ved vaginal fødsel, og 7-10 dager etter keisersnitt. Og sykehuset jeg skal føde på ligger ca 1 times kjøring herfra. Det nærmeste sykehuset er ca 10 min unna, men der anbefaler de ikke at jeg føder, pga de er ikke spesialisert og mangler nyfødtavdeling. Så får se hvordan det blir med besøk. Det er nok en tante og besteforeldre som gjerne vil se den lille raskt
Ja, det var ganske lenge! Jeg lå 5 døgn med KS og 4 med vaginal, begge deler var ganske lenge. Men jeg ønska det selv...

Tillat på besøksrommet de 2 timene det er besøkstid. Bare søsken og besteforeldre som har lov til å besøkte (også partner selvfølgelig). Men i praksis har ikke søskenene mine blitt jaget ut heller. Men neste gang tror jeg at jeg skal få bare besteforeldre på besøk. Jeg personlig synes besøk på barsel er travelt :p Folk kan fint vente noen dager til å se lille..

Lov med besøk på barsel, men i små mengder, spesielt de som deler rom. Oppfordres til å gå utenfor.

Her er det fritt frem med besøk på dagtid, det er en "stille time" (tror det egentlig var 2-3 timer) etter lunsj der man helst ikke skal ha besøk, ellers kan man få besøk av så mange man vil, når man vil, i kantina og på venterommet. Også er det selvfølgelig mulig å kjøre heis ned til kioskområdet, og der er det iallefall ingen som sjekker hvem man får besøk av.

Jeg fikk bare besøk av nybakt far og mormor med første barnet, og de samme + storesøster ved andre barnet, så har ikke testet hvor langt man kan strekke det - men så noen som så ut til å ha hele storfamilien på besøk sist.

Her er det fritt fram for besøk, er enerom. Men tviler på at jeg vil ha så mye besøk der, så får vel sette noen grenser selv :p

Her er det fritt frem, når man vil, hvem man vil og hvor man vil, på rommet, kantina eller venterom.
Alt etter hvordan fødselen er så tenker jeg at besteforeldrene på begge sider er greit for min del, for de er uansett så hensynsfulle at de aldri kommer til å drøye det så lenge. Ellers har jeg ikke lyst til at folk skal renne ned dørene og i alle fall ikke uten å spørre.

På SUS kan far komme så ofte han vil utenom hviletiden på barsel
Så er det egne tider for vanlig besøk og egne tider for søsken men den er litt rund i kantene når det gjelder søsken.
Eller må man ut i fellesen med heisene for besøk utenom besøkstidene.
Litt friere på barselhotellet til å gjøre som man vil ifht besøk

Jeg skal ha KS så blir barsel uansett
Men helt ærlig så vet jeg ikke hvor mye besøk jeg ønsker i julestria

Der jeg var når jeg fødte, så var det fritt frem. Bortsett fra på Intensiven da, der var det bare bestemødre som fikk komme inn. Så vidt det var.
Men oppe på barsel, så var det bare å komme.

Back
Topp