Ovnsbakt/stekt laks, how to? (Litchi?)

• Trådstarter Trådstarter mrspurple
  • Opprettet Opprettet
M

mrspurple

Guest
Skal lage laks i stekeovnen, med grønnsaker, pakka inn i folie. Hvor mange grader og hvor lenge? Skal det noe olje sammen med fisken?

Jeg bruker litt smør over, men kan godt bruke olje. Bruker vel 200grader og ca 10min. Bruker mest dampkoker, så husker ikke helt hvor lang tid i ovnen.

Jeg bruker 175 gr 10-15 min. Kutt grønnsakene i tynne skiver, gulrot gjerne med ostehøvel eller rasp.
Laksen er best om den ikke står for lenge i. Ikke godt med tørr laks, så ta heller ut å sjekk engang for mye enn for lite for det kommer litt ann fra ovn til ovn på steketid.
Kan også ha på 200gr i 5 min, så la den hvile under folie på utsiden av ovnen i 10 min. Den blir veldig saftig da:)

What?? Bare 5 min i stekeovnen??

Når jeg lager laks i folie har jeg det i 30 min på 200 grader. Lager pakke med masse grønnsaker (gulrot, squash, brokkoli) og en dæsj rømme.

Må legge til at det er da pakket godt inn, gjerne dobelt lag folie rundt..

What?? Bare 5 min i stekeovnen??

Når jeg lager laks i folie har jeg det i 30 min på 200 grader. Lager pakke med masse grønnsaker (gulrot, squash, brokkoli) og en dæsj rømme.

Må legge til at det er da pakket godt inn, gjerne dobelt lag folie rundt..
Kommer nok ann på tykkelsen, men laksen blir fort tørr, også ettersteker den jo etterpå på utsiden av ovnen.

Back
Topp