Ovnsbakt laks som smaker for både små og store?

1Blå1Rosa1iHjertet

Glad i forumet
Noen som har en oppskrift på ovnsbakt laks å dele med meg?  Må smake for både små og store. [;)]

Laks smaker godt om man legger de i en ildfast form.. salt&pepper og litt sitron på.. heller litt olje oppå..
inni ovnen i 15-20 min også finito [;)]

Tilbehøret som lager smaken syns jeg.. poteter, rømme, agurk og smør er godt [:)]

Har du sett den toro reklamen, han mannen som heller en "hvit" saus over laksen ?

den er kanongod! [:)] Har litt ekstra sitron oppi.. Så gratineres den i ovnen..
Amalie er 2 år, hun elsket det[:)]

Laks i folie er kjempegodt..

Ha på f.eks salt og sitronpepper, og en goooood klatt med creme fraishe og pakk inn hver for seg [:)]
Kan sikkert ha grønnsaker også oppi, men behøves ikke [:)]

Serveres med kokte poteter og agurksalat. SLURP!!!

Legg en laksebit i alu.folie sammen med vårløk, paprika og sukkererter. Krydre med salt og pepper.

Server med ris eller poteter

kjøper den miksen fra toro jeg, som man blander med creme fraiche og steker i ovnen.. tobias syns det er veldig godt.. og liker igrunnen laks aller best av all mat..

- Legg laksefileter i folie på en seng av grønnsaker dere liker (jeg bruker purre, gulrøtter, paprika og evt. litt hvitløk).
Legg en "dæsj" grønn pesto på hver av filetene.
- Server med kokte poteter, agurksalat og rømme/c.fraiche (rør gjerne litt sukker i creme fraichen, det gir en søt smak som psser veldig godt til den "sure" agurksalaten).

Jeg pleier å ha poteter og gulrøtter som jeg kutter opp og legger i folie og en bit laks oppå der, krydrer og så har jeg purreløk oppå der.. Og en go dæsj smør..(pleier å smøre folien litt i bunn)
Pakker det inn som en pakke og setter de i ovnen.. Lager seg selv og det eneste jeg trenger da er rømme!!!

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Har du sett den toro reklamen, han mannen som heller en "hvit" saus over laksen ?

den er kanongod! [:)] Har litt ekstra sitron oppi.. Så gratineres den i ovnen..
Amalie er 2 år, hun elsket det[:)]

Signerer, den var kjempegod! (og den tingen for hvit fisk som var med i foreldre & barn nå var også snyta god!)

Jeg bruker ofte pasta med pesto som tilbehør til laksen

Eller rømme, agurksalat og poteter (hollandaisesaus til gubben som ikke liker rømme)

noe annet som er godt, er å dele filetene i 3-4 biter (fjern skinnet) - bruk så mange fileter du pleier å bruke, kanskje en ekstra..
ha en boks kremfløte (1 holder til 3-4 fileter) og en pakke med kremost med hvitløk i kjelen, varm til det er smelta..
ha oppi passelig med småhakket vårløk, salt og pepper
ha oppi laksen og la trekke på lav varme i 20 minutter
smaksett med pesto - 1-2 ts pleier å duge

server med pasta - nam!

godt å pakk inn i tortillalefse med wasabisesam krydder fra santa maria. gratinere med ost i ovnen å server med salat,ris og rømme

Back
Topp