Ovitrelle

SKims

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Snøfnuggene 2025 ❄️
Hei :) Var hos Gyn i dag cd 14, "egget" var 15 mm. Skal sette ovitrelle på fredag. ( gyn ville egentlig at jeg skal sette torsdag men jeg skal sove borte, så blir ikke noe aksjelegging den dagen) Derfor prøver vi å sette den fredag morgen. Glemte å spørre om når eggløsning skjer? Når kan jeg regne 1 DPO? Er andre runden med Letrozol men første med ovitrelle. Har prøvd et år nå. Har pcos.
Noen med solskinnshistorier?

Etter Ovitrelle skjer EL 24-36t etter sprøyten er satt.
Egget slippes naturlig når det er 20mm+ så i teorien kan du få positiv EL i morgen eller onsdag og få naturlig EL før fredag. Så jeg personlig ville testet med EL tester 2 ganger daglig.

Ville dobbeltsjekke med lege om det går bra å vente til fredag, siden legen ønsker du skal sette ovitrelle torsdag. Kan du f.eks sette den torsdag før du drar, også legge aksjer fredag og lørdag? Ville regnet 1 dpo 36t etter satt ovitrelle, så om du setter torsdag ville jeg regna 1 dpo fra lørdag. Setter du fredag ville jeg regnet 1 dpo fra søndag.

Vi prøvde i ett og et halvt år, spiren satt på fjerde runde med letrozol og ovitrelle for våres del. Det er ingen fasit, men en solskinnshistorie :happy:

Etter Ovitrelle skjer EL 24-36t etter sprøyten er satt.
Egget slippes naturlig når det er 20mm+ så i teorien kan du få positiv EL i morgen eller onsdag og få naturlig EL før fredag. Så jeg personlig ville testet med EL tester 2 ganger daglig.
Takk :) da er det stor sjans for at det slipper før egentlig, jeg får fortsette å teste.

Ville dobbeltsjekke med lege om det går bra å vente til fredag, siden legen ønsker du skal sette ovitrelle torsdag. Kan du f.eks sette den torsdag før du drar, også legge aksjer fredag og lørdag? Ville regnet 1 dpo 36t etter satt ovitrelle, så om du setter torsdag ville jeg regna 1 dpo fra lørdag. Setter du fredag ville jeg regnet 1 dpo fra søndag.

Vi prøvde i ett og et halvt år, spiren satt på fjerde runde med letrozol og ovitrelle for våres del. Det er ingen fasit, men en solskinnshistorie :happy:
Så bra å høre det fungerer :) fikk barn i 2021 på andre forsøk helt naturlig.(en MA først) Så er så kjedelig at det ikke funker denne gangen. Har holdt på et år nå. Håper dette funker for meg å:)
Ja det var legen som sa jeg kunne vente til fredag siden vi ikke kunne legge aksjer torsdag kveld. Kunne dog hende egget slapp av seg selv i mellomtiden.
Glemte også å spørre om jeg skal droppe å sette ovitrelle om jeg får positiv eggløsningstest før fredag. Herregud så mye man kommer på etterpå! Haha:banghead:

Så bra å høre det fungerer :) fikk barn i 2021 på andre forsøk helt naturlig.(en MA først) Så er så kjedelig at det ikke funker denne gangen. Har holdt på et år nå. Håper dette funker for meg å:)
Ja det var legen som sa jeg kunne vente til fredag siden vi ikke kunne legge aksjer torsdag kveld. Kunne dog hende egget slapp av seg selv i mellomtiden.
Glemte også å spørre om jeg skal droppe å sette ovitrelle om jeg får positiv eggløsningstest før fredag. Herregud så mye man kommer på etterpå! Haha:banghead:
Ring tilbake i morgen og hør, bedre det enn å gå og lure :happy:

Jeg ble fort gravid på andre runde etter jeg startet opp med letrozol og fant rett dose. Ble da gravid med tvillinger som vi dessverre mistet i uke 21+5. Nå et halvt år senere har vi hatt tre runder til på letrozol uten noe lykke. Håper på å kunne teste ovitrelle ved neste EL for å se om det kan hjelpe oss med å bli gravide igjen:Heartpink Har også PCOS.

Jeg ble fort gravid på andre runde etter jeg startet opp med letrozol og fant rett dose. Ble da gravid med tvillinger som vi dessverre mistet i uke 21+5. Nå et halvt år senere har vi hatt tre runder til på letrozol uten noe lykke. Håper på å kunne teste ovitrelle ved neste EL for å se om det kan hjelpe oss med å bli gravide igjen:Heartpink Har også PCOS
Så trist å høre du mistet, må være helt forferdelig så sent i svangerskapet ❤️ stor klem til deg! Håper det snart klaffer igjen for dere:love2

Back
Topp