Ovitrelle som støttemedikament

SloppyJane

Gift med forumet
Himmelbarn
Novemberlykke 2020
dere som tar ovitrelle etter påvist graviditet... hvor lenge holder sprøyta?
Jeg skal ta 5 klikk hver 3 dag men aner jo ikke hvor mange klikk en hel sprøyte tilsvarer..
De på apoteket visste heller ikke for de var vant til at folk tok hele på en gang.. :wacky:
 
dere som tar ovitrelle etter påvist graviditet... hvor lenge holder sprøyta?
Jeg skal ta 5 klikk hver 3 dag men aner jo ikke hvor mange klikk en hel sprøyte tilsvarer..
De på apoteket visste heller ikke for de var vant til at folk tok hele på en gang.. :wacky:

Jeg husker dessverre ikke, bare tatt det i forbindelse med egguttak. Men du trenger ekstra sprøytespisser om du skal bruke en sprøyte flere enn en gang. Det har bare fulgt med en i hver eske når jeg har brukt den.
 
Jeg husker dessverre ikke, bare tatt det i forbindelse med egguttak. Men du trenger ekstra sprøytespisser om du skal bruke en sprøyte flere enn en gang. Det har bare fulgt med en i hver eske når jeg har brukt den.
Det spurte jeg om på apoteket sist men fikk ikke :bag:
Så jeg har bare vært forsiktig, satt på lokket og brukt den på nytt.
 
Det spurte jeg om på apoteket sist men fikk ikke :bag:
Så jeg har bare vært forsiktig, satt på lokket og brukt den på nytt.

Lurer på om sprøytespissen til Gonal-F passer på Ovitrelle-pennen. For der fikk jeg med mange flere spisser enn jeg trengte. Leverte sikkert tilbake over 10 stykker til apoteket. Går nok bra å bruke samme spissen om du ikke får flere da. Er legen som har skrevet ut resepten også klar over at apoteket ikke gir ut flere spisser?
 
Lurer på om sprøytespissen til Gonal-F passer på Ovitrelle-pennen. For der fikk jeg med mange flere spisser enn jeg trengte. Leverte sikkert tilbake over 10 stykker til apoteket. Går nok bra å bruke samme spissen om du ikke får flere da. Er legen som har skrevet ut resepten også klar over at apoteket ikke gir ut flere spisser?
Nei det aner jeg ikke. Men skal nevne det når jeg skal på første ul :)
 
Nei det aner jeg ikke. Men skal nevne det når jeg skal på første ul :)

Det kan være helt feil. Men når eg Googlet så kom jeg over et australsk forum der noen snakket om 25 clicks. Men de kaller medisinen Ovidrel, så sprøytene kan jo også ha noe lik utforming.

Har du alt kjøpt medisinen? Går det an å testskru og telle antall klikk og så skru tilbake til null uten å injisere noe av medisinen?
 
Det kan være helt feil. Men når eg Googlet så kom jeg over et australsk forum der noen snakket om 25 clicks. Men de kaller medisinen Ovidrel, så sprøytene kan jo også ha noe lik utforming.

Har du alt kjøpt medisinen? Går det an å testskru og telle antall klikk og så skru tilbake til null uten å injisere noe av medisinen?
Tror ikke det går. Første gangen jeg skulle bruke den trodde jeg det var som en insulinpenn med klikk på vei ut.. men det var det jo ikke.. så jeg trakk opp hele og satt hele :D:bag:
 
Skal starte på otrivelle idag, og ta 5 klikk hver 3 dag jeg og!
Spurte hvor lenge den holdt, og overlegen på fertilitetsklinikken sa den holdt til 5 ganger :D
Og det stemmer jo da med 25 som nevnt ovenfor!
 
Back
Topp