Ovitrelle og masse bekymringer.

Tro,håp,kjærlighet

Betatt av forumet
Jeg fikk jo ovitrelle denne syklusen, klokken 16:40 dag 12 ble den satt, og fikk beskjed om at eggløsningen skulle skje 36 timer etter den ble satt, altså slik jeg regner meg frem klokken 4:40 dag 14 (?).

Men siden jeg nå er ca 24 dager etter eggløsningen nå og ikke har fått mensen eller sterke positive tester begynner jeg å lure igjen.
Kan eggløsningen ha kommet senere til tross for ovitrellen?
Kan egget ha festet seg senere enn 10 dager etter el?
Jeg spottet jo brunt på IKM (dag 29) og gynekologen min mente at dette kunne være blodet fra festeblødningen som ikke hadde kommet ut enda og derfor var blitt brunt.

Men når jeg er så langt etter eggløsning BURDE jo testen vise sterkere enn den gjør, streken er liksom synlig hvis jeg ser i riktig lys (må være sterkt lys) men har jo hatt 4 svake gr tester nå, 2 billig tester og 2 CB tester..

Jeg gleder meg sånn til jeg skal til legen, og håper bare jeg får blodprøve og at urin testen viser positivt..
For som gynekologen min sa så skulle mensen ha kommet ca 14 dager etter el om jeg ikke var gravid, og nå er jeg på dag 38, og jeg har ikke gått lengere enn dag 30 før.. (eller en gang for 3-4 år siden gikk jeg en mnd over tiden men da hadde jeg ikke hatt el)

Noen som kan komme med noen gode historier til meg, eller gode teorier???
Jeg er så sliten av disse tankeneemoticon
 
Helt drøyt så vet ikke jeg hva ovitrelle er for noe..... Men det høres jo nesten ut som noe hormon greie??... Men uansett det er sikkert som gyn din sier, at mensen skulle ha kommet om du ikke er gravid. Så da får vi håpe og tro at du virkelig er GRAVID !!!!! Det er jo ikke mange dager til du skal til legen da, så får vi krysse alt vi har for at det skal gå bra med deg og den lille spiren som sitter i magen din :)
 


mammacath skrev:
Helt drøyt så vet ikke jeg hva ovitrelle er for noe..... Men det høres jo nesten ut som noe hormon greie??... Men uansett det er sikkert som gyn din sier, at mensen skulle ha kommet om du ikke er gravid. Så da får vi håpe og tro at du virkelig er GRAVID !!!!! Det er jo ikke mange dager til du skal til legen da, så får vi krysse alt vi har for at det skal gå bra med deg og den lille spiren som sitter i magen din :)


Ovitrelle er eggløsningsprøyte som skal løsne egget sånn kort fortalt :)
På dag 12 var folliken (egget) 20-21mm stort og helt perfekt ifølge gynekologen 

 


Tro,håp,kjærlighet skrev:


mammacath skrev:
Helt drøyt så vet ikke jeg hva ovitrelle er for noe..... Men det høres jo nesten ut som noe hormon greie??... Men uansett det er sikkert som gyn din sier, at mensen skulle ha kommet om du ikke er gravid. Så da får vi håpe og tro at du virkelig er GRAVID !!!!! Det er jo ikke mange dager til du skal til legen da, så får vi krysse alt vi har for at det skal gå bra med deg og den lille spiren som sitter i magen din :)


Ovitrelle er eggløsningsprøyte som skal løsne egget sånn kort fortalt :)
På dag 12 var folliken (egget) 20-21mm stort og helt perfekt ifølge gynekologen 




Da er du gravid da veit du, siden alt lå riktig til rette for det og mensen ikke har kommet :) gleder meg til å høre på onsdag etter lege timen..... :)
 


mammacath skrev:


Tro,håp,kjærlighet skrev:


mammacath skrev:
Helt drøyt så vet ikke jeg hva ovitrelle er for noe..... Men det høres jo nesten ut som noe hormon greie??... Men uansett det er sikkert som gyn din sier, at mensen skulle ha kommet om du ikke er gravid. Så da får vi håpe og tro at du virkelig er GRAVID !!!!! Det er jo ikke mange dager til du skal til legen da, så får vi krysse alt vi har for at det skal gå bra med deg og den lille spiren som sitter i magen din :)


Ovitrelle er eggløsningsprøyte som skal løsne egget sånn kort fortalt :)
På dag 12 var folliken (egget) 20-21mm stort og helt perfekt ifølge gynekologen 




Da er du gravid da veit du, siden alt lå riktig til rette for det og mensen ikke har kommet :) gleder meg til å høre på onsdag etter lege timen..... :)


Jaaaa jeg ser også på meg selv som gravid, (kjenner jeg får tårer i øynene hver gang noen faktisk sier at DA ER DU GRAVID 
Ikke så mye som skal til..

Jeg er veldig forberedt på å få beskjed fra legen om at blodprøven er for lav eller noe slikt som tyder på at det har gått galt, men jeg håper hvertfall hun kan bekrefte at jeg har vært gravid (og aller helst at jeg fortsatt ER gravid for jeg har jo ikke hatt noen blødninger) jeg er også veldig redd for denne graviditetsteste de skal ta på urinen, testene slår liksom så vidt ut her hjemme og i legens øyner er det sikkert negativt fordi hun ikke gidder å tyde, så er redd for å få den slengt i tryne at her er det negativ test og du er bare innbildt gravid (eller noe slikt..)
 


mammacath skrev:


Tro,håp,kjærlighet skrev:


mammacath skrev:
Helt drøyt så vet ikke jeg hva ovitrelle er for noe..... Men det høres jo nesten ut som noe hormon greie??... Men uansett det er sikkert som gyn din sier, at mensen skulle ha kommet om du ikke er gravid. Så da får vi håpe og tro at du virkelig er GRAVID !!!!! Det er jo ikke mange dager til du skal til legen da, så får vi krysse alt vi har for at det skal gå bra med deg og den lille spiren som sitter i magen din :)


Ovitrelle er eggløsningsprøyte som skal løsne egget sånn kort fortalt :)
På dag 12 var folliken (egget) 20-21mm stort og helt perfekt ifølge gynekologen 




Da er du gravid da veit du, siden alt lå riktig til rette for det og mensen ikke har kommet :) gleder meg til å høre på onsdag etter lege timen..... :)


Jaaaa jeg ser også på meg selv som gravid, (kjenner jeg får tårer i øynene hver gang noen faktisk sier at DA ER DU GRAVID 
Ikke så mye som skal til..

Jeg er veldig forberedt på å få beskjed fra legen om at blodprøven er for lav eller noe slikt som tyder på at det har gått galt, men jeg håper hvertfall hun kan bekrefte at jeg har vært gravid (og aller helst at jeg fortsatt ER gravid for jeg har jo ikke hatt noen blødninger) jeg er også veldig redd for denne graviditetsteste de skal ta på urinen, testene slår liksom så vidt ut her hjemme og i legens øyner er det sikkert negativt fordi hun ikke gidder å tyde, så er redd for å få den slengt i tryne at her er det negativ test og du er bare innbildt gravid (eller noe slikt..)

Hei dette er over ett år siden du skrev .. Men er i samme situasjon som deg Idag.. Og er bare nysgjerrig på om du ble gravid den gangen der i Mars2012?
Takk for svar :)
 
Back
Topp