Ovitrelle og letrozol

Tiiingeling

Flørter med forumet
Hei.

Når man først går på dobbel leteozol og deretter oppfølging med UL og da finner folikker som er 19 mm og da tar ovitrelle. Kan man allikevel da ikke få eggløsning?

Er ovitrelle «sikkert som banken»? Eller finnes det et hormon/en logisk forklaring på at ett egg allikevel ikke «faller»?
 
Noen gir letrozol uten å gi Ovitrelle - satser på at det kommer en eggløsning av seg selv (jeg gjør vanligvis slik).
I den grad noe er helt sikkert - vil jeg stole på at Ovitrelle gir eggløsning i den situasjonen du beskriver. Men det går an å måle progesteronverdien (i blodet) på dag 22 i cyklus. Da skal det jo være en markant stigning som tegn på eggløsning.
 
Noen gir letrozol uten å gi Ovitrelle - satser på at det kommer en eggløsning av seg selv (jeg gjør vanligvis slik).
I den grad noe er helt sikkert - vil jeg stole på at Ovitrelle gir eggløsning i den situasjonen du beskriver. Men det går an å måle progesteronverdien (i blodet) på dag 22 i cyklus. Da skal det jo være en markant stigning som tegn på eggløsning.


Takk for svar!

Sist syklus vet jeg at ovitrelle ikke fungerte. Tok pregrestron på dag 21 og den viste da < 3. Tok ovitrelle på dag 15.

Har du noen forklaring? :)
 
Fikk du mensblødning til ventet tid eller forsinket ?
Hvor mange sykluser har du forsøkt behandling?
Er det gynekolog eller fastlege som følger deg opp?
 
Fikk du mensblødning til ventet tid eller forsinket ?
Hvor mange sykluser har du forsøkt behandling?
Er det gynekolog eller fastlege som følger deg opp?

Første ruden fikk jeg ikke det. Rude 2 (nettopp avsluttet) kom mensen «som bestilt» 15 dager etter sprøyten..

Jeg følges egnetlig opp av gynekolog, men blodprøver tar jeg hos fastlegen.
 
Back
Topp