Ovitrelle for første gang

Stor&liten

Glad i forumet
Snøfnuggene 2025 ❄️
Jeg prøver ovitrelle for første gang denne syklusen pga overstimulering eller at el havnet i helg. Er 10 dager siden sprøyten ble satt (søndag 15 mai kl 9).

Jeg vet at jeg i teorien bør vente med å teste til 14 dager etter sprøyten, men igjen så har jeg jo ikke tålmodighet til det haha.

Så jeg lurer på: er det noen av dere som har testet dere ut av ovitrelle?

Jeg startet 7 dager etter ovitrelle å teste - fått positive tester hver dag siden. De sa at det skal gå ut i løpet av 10 dager - men jeg har fortsatt positiv i dag, og er redd jeg er av de som får positive tester helt til IKM.. Jeg vet jeg bare behøver å vente noen dager til men så er det dette håpet da.

Teller jeg med dagen ovitrelle ble satt eller teller jeg først fra dagen etter?
Hvor lenge fikk du pos.tester? Og ble du gravid? (inseminasjon er det jeg har gjort).

Har lest alle trådene om ovitrelle der ute - men er fortsatt sugen på mer info :)

Det er det der jeg bare må lære meg. Utålmodige meg lærer jo aldri! Takk for svar :)
Hehe,her var jeg litt at jeg ikke ville vite det for tidlig for da blir den ventetiden til 12 uker så lang :) men mener å huske at du kan få positivt svar i opptil 10 dager etter den dagen den er satt? Men når er test dagen din?

Hehe,her var jeg litt at jeg ikke ville vite det for tidlig for da blir den ventetiden til 12 uker så lang :) men mener å huske at du kan få positivt svar i opptil 10 dager etter den dagen den er satt? Men når er test dagen din?
Ja - jeg husker sist jeg ble gravid (SA) så fikk jeg positiv test 6dpo (ikke assistert). Rakk å komme til uke 6 og følte jeg hadde vært gravid i en halv evighet allerede :P

Har testdato ikke før 30/5.... Nesten så jeg skammer meg når jeg sier det haha.

Og den kan være positiv i 10 dager minst ja. Lest om noen som fikk positivt 12 dager etter ovitrelle - men ikke var gravide :/ så derfor jeg lurte på om det faktisk var en del - eller om de fleste er helt ferdig innen 10 dager etter (som står i felleskatalogen)

Her er min uttesting fra i fjor, øverste er 2 dpo, nederste er 7 dpo. Bildet av den enslige er 9 dpo. I en annen syklus fikk jeg svak strek liknende de som er fra 6-7 dpo på både 11 og 12 dpo(men mitt streksyn er nok i overkant aktivt). Min erfaring er at strekene raskt blir svake, men at de svake strekene varer irriterende lenge :rolleyes:
Startet å telle dpo to dager etter ovitrelle, altså er 2 dpo på bildet dag fire etter ovitrelle ikludert sprøytedagen.. Ble ikke gravid.
EC32C497-57F5-4BAC-A393-E5CC6B28F375.jpeg

Vedlegg

• 05FF0A9A-67E4-4AB1-BCA6-EC905268516E.jpeg
    05FF0A9A-67E4-4AB1-BCA6-EC905268516E.jpeg
    143,2 KB · Visninger: 67
Last edited:
Hos meg var det blendahvit test 10-11 dager etter Ovitrelle ene gangen. Andre gangen fikk jeg svaaak strek på dag 11 og jeg ble usikker på om det var Ovitrelle eller at det hadde gått bra med embryo. Dagen etter var streken sterkere og jeg fant ut at det var definitivt ikke Ovitrelle. Jeg var da gravid. Man skal jo ikke bruke testene for å se etter stigning i HCG, men jeg vil nå si at om streken holder seg og blir sterkere så er det en god indikasjon på at det er noe på gang. Lykke til!

Tusen takk for svar <3 veldig fint å få andres erfaring. Da vet jeg til neste gang at ovitrelle sitter lenge hos meg også!

Jeg har fortsatt mega svak strek 13 dager etter ovitrelle.. Jeg tror nok ikke jeg er gravid - siden jeg også tester med sensitiv (10) tester.
Dette var så nedtur. Har vært så dum å fortalt alle om at vi hadde dette forsøket så nå meg bare stå i det og fortelle dem at det ikke gikk denne gangen heller.
Vi prøver igjen :)

Back
Topp