ovetidsmat-regler?

Lise Lassaron

Elsker forumet
noen som vet når jobben skal sponse overtidsmat?

jeg mener når mannen min jobber så mye overtid som han gjør så skal jobben dekke overtidsmat jeg? men finner ikke reglene noen plass? idag jobber han fra 9-22.00. Det gjør han ganske ofte...

om man jobber over 10 timer mener jeg. men er ikke helt sikker....

Er ikke noen regler ved overtidsmat. Det er noe bedriften bestemmer selv. Det kjæresten jobber, får man overtidsmat dersomman jobber 3 timer over eller mer.

Ingen har rett på overtidsmat heller[;)]

Må endre svaret mitt her...kom plutselig på noe....det spørs på fagforeningen. Dersom man er fagorganisert ligger dette i tariffavtalen til veldig mange. Om din fagorganisasjon ikke har dette med, er det arbeidsgiver som bestemmer om man får overtidsmat.

Pleier å være ni timer mener jeg. Men det kommer vel an på om han er organisert eller ikke kanskje? Men noen arbeidsgivere pleier jo å dekke det uansett da. Er jo helt på trynet å smøre matpakke for 11 timer liksom...

det var ved tvungen fant han ut... men synes det er litt harry jeg da.. vis han sier nei, så blir de uansett tvingt, fordi oppdragene haster... helt høl i hodet og skal jobbe 12 timer, og ikke få en matbit på jobben...

ORIGINAL: Lisekir

det var ved tvungen fant han ut... men synes det er litt harry jeg da.. vis han sier nei, så blir de uansett tvingt, fordi oppdragene haster... helt høl i hodet og skal jobbe 12 timer, og ikke få en matbit på jobben...

Arbeidsgiver er ikke pliktet til å gi mat ved overtid. Dessuten, nøden er ikke større enn å svinge innom en matbutikk og kjøpe et brød og pålegg dersom man ikke får mat[;)]

ORIGINAL: MammaThea

ORIGINAL: Lisekir

Arbeidsgiver er ikke pliktet til å gi mat ved overtid. Dessuten, nøden er ikke større enn å svinge innom en matbutikk og kjøpe et brød og pålegg dersom man ikke får mat[;)]

var det det jeg sa da , poenget mitt var at VÅR arbeidsgiver(jobber i samma firma) gir mat ved tvungen, men vis vi sier nei, såå blir vi uansett tvingt, ergo det er litt harry mener jeg at de ikke kan spandere en mat bit når de gjør det ved tvungen;) når man jobber .f.eks 16 timers dag, er det litt kjekt å kan få et varmt måltid på jobben.. blir kostende en god del om man skal ut å kjøpe seg mat når man jobber å vethu[;)]

På min jobb får man overtidsmat dersom overtiden ikke er planlagt, det vil si at man går på jobb og har niste med bare til en vanlig arbeidsdag og så får man vite samme dag at man må jobbe lenger, da får vi mat. Men det hender at vi får utenom også.

Som mange andre skriver her så kommer det an på tariffavtale osv.

Back
Topp