overvektige?

Veronica_82

Forelsket i forumet
Hei.

Er det flere enn meg her som er overvektig? Jeg er litt vel rund i kantene og er kjemperedd for å bli på størelse med en flodhest under svangerskapet.

Noen med gode strategier og planer for å unngå alt for høy vekt under svangerskapet?

Jeg er ikke overvektig. Men vil anbefale å mosjonere. Trenger ikke nødvendigvis trene, men gå turer og holde deg i bevegelse. Og ha et sunt kosthold[:)] Med det kommer du langt[:)]

Jeg har en bmi på 30 og er da i følge legen min veldig overvektig... Så jeg trenger ikke gå opp i vekt i graviditeten.. Så da blir det å gå turer hele sommeren, bade og svømme masse. Og treningsenter når høsten kommer...

jeg skal inn til glucose belastningstest i uke 28 eller noe sånn..
men det jeg gjør då er å spise sunt, ikke drikke sukkerholdige drikker uten om på lørdagen. også går jeg mye då pga jobben... gikk med en skritt teller på jobben enen dagen... når halve dagen hadde gått var jeg godt opp i 10 000 skritt..

og er håndball trener så er trening 2 dager i uken med mine jenter 9. også er jeg assistent trener for et 13 års lag.. hvor jeg er med 1 dag i uken.. :)

jeg er overvektig, men tenker ikke så mye på det. sist jeg var gravid la jeg på meg noe sinnsykt, men 14 dager etterpå var jeg under vekta jeg var når jeg ble gravid. Gjelder bare å prøve å passe på hva man spiser, ikke for mye usunt, og bruke kroppen.

siden jeg er blitt gravid... så har jeg gått opp 0,2 kg... som ikke er mye... men siden jeg har ikke "spist" i helgen og fram til ca i går så forventer jeg at jeg er gått ned igjen til start vekten.

Jeg er også overvektig...og følger i grunn kun det resten av gjengen sier...prøver å passe på hva jeg spiser...flere små måltider ofte (det hjelper dessuten på kvalmen for min del) også gå turer...prøver jo å trene men blir ofte kun 2 ganger i uka og det er litt lite...så en tur om dagen hjelper på[;)]

Jeg har motsatt problem på en måte :/
Har bmi på 20, normal, har alltid hatt angst angst for å legge på meg,
og tidligere vært undervektig, så håper jeg ikke freaker helt om vekta
stiger litt, slanking under svangerskapet er IKKE aktuelt!!!!!!!!

Så jeg skal prøve på det å spise normalt og mosjon :)

Har mer en nok å ta av... og har allerede gått opp 3,2 kg siden jeg fant ut jeg var gravid, men det er bare vann, har spist 10 ganger mere sunt nå enn før... [:)]

Jeg har en BMI på 40!!! Derfor jeg jeg spent på hva legen sier når jeg skal dit! om de følger meg ekstra opp med legetimer, eller hva som skjer....

Maltesers: Svigerinna mi er overvektig. Hun blir sjekket regelmessig i forhol til blodtrykk. Og måtte ta test for å sjekke om hun hadde svangerskapsdiabetes. Er du overvektig blir i hvertfall det siste en prioritering.

glucosebelasningstest ja... :)

det skal jeg inn til..
dette inne bærer at du skal drikke sukkervann også måles blodsukkeret før du drikker sukkervannet. (du skal komme fastende)
også skal de måle blodsukkeret etter 2 timer igjen... husker ikke om det er flere blodsukker målinger...

Back
Topp