Har også en sånn Mor, og for å være ærlig tror jeg det er derfor både min søster, og jeg ente opp som overvektige.
Hun overvåket alt vi spiste, og det som ble resultatet var at vi smugspiste når hun ikke var hjemme. Og kjøpte det vi ikke fikk lov til, og spise for egne penger.
Verste minne jeg har var når vi var i selskap og jeg hadde hatt 1 lite kakestykke og ville ta nr 2 og hun foran alle sammen der sa Trollspiren det holder med kake nå du må tenke på linjene dine.
Jeg følte meg så liten og ydmyket foran alle de andre gjestene som koste seg med ALT som sto på bordet mens jeg skulle nøye meg med kun 1 kakestykke
I voksen alder gikk jeg til fastlegen og ba om hjelp og første veiing var på laben de der inne så tallet og klarte ikke å holde seg alvorlige når de så på hverandre. Det var siste gang jeg veide meg der. Ble inne hos legen etter det. Gikk ned over 54 kg på under et år på Grete Roede og holt normal vekt noen år men, så var det på an igjen.
Har våre fæl med å trøstespise når ting var tøft f eks... i mitt første ekteskap...osv.
Nå har jeg holdt meg normal vektig i flere år etter slanke operasjon i 2012 men, jeg er ikke operert i hodet så jeg må passe meg hele tiden. Og nå som jeg ble gravid, har jeg våre mye dårlig og lite mobil. På grunn av kvalme har jeg måttet spise hele tiden om jeg skulle klare og ha noe lynne kontroll på kvalmen. Jeg har jeg våre livredd for vekta. Og gruer meg til vær veiing. Forrige svangerskap 2014 fikk jeg bare skryt og holdt en kjempefin vekt. Håpte det skulle gå så knirkefritt denne gang også men, har ikke klart og være så aktiv denne gang. Men håper nå som formen kommer seg sakte at jeg skal få tatt kontroll.