overvektig og gravid

hilde_l

Andre møte med forumet
hvordan er det å være overvektig og gravid?
da tenker jeg på svangerskapet..då må jo bli tungt for kroppen etterhvert?
er det større sjangs for komplikasjoner?
og hvordan har leger osv reagert på dette på kontrollene?

takk for svar [:)]

Jeg hang mest over doskåla under svangerskapet[8D] Men jeg hadde ingen problemer med at det var tungt eller lignende. For min del var det stikk motsatt. Jeg hadde ALDRI vært så god i ryggen/nakken/armene mine som når jeg gikk gravid[:D] Fikk aldri noen kommentarer under legebesøk eller hos jordmor.

Var heller etterpå hos verdens ekleste gynokolog når jeg skulle få p-staven innsatt. Da sa han at han så helst jeg gikk ned 30 kg før ett evt neste svangerskap[:'(][:@]

EDIT:
Hadde ikke vann i kroppen, normalt blodtrykk også[:)]

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg har ingen kompliasjoner enda ihvertfall. Merker ikke at jeg er gravid engang jeg. Har ikke vært plaget med hverken kvalme eller noen andre symptomer. Jeg har forløpig ikke gått opp i vekt, kun ned. Er -4 kg fra startvekten så noe tyngre har jeg jo ikke blitt.

Legen har ikke kommentert vekten min på noen måte. Jeg var frisk uten noen problemer før jeg ble gravid og slik har det fortsatt. Jeg har helt normalt blodtrykk, blodprøvene er som de skal. Ikke har jeg hevelser eller noe i kroppen.

Jeg spurte legen ang vekten og han sa at han brydde seg ikke om den, det eneste han ville følge med på var økningen/nedgangen fra nå av.

Flere inne på mitt forum er plaget med bekkenløsning ol allerede noe jeg ikke merker noen ting til. Og jeg har mer energi enn noen sinne. Så å være gravid for meg er ikke noe problem ihvertfall.

Back
Topp