Overvektig og gravid

September16

Glad i forumet
Til dere som var/er overvektig når dere var gravide.Hva spiste dere?

Spiste som normalt, men prøvde å spise litt sunnere. Er forsatt overvektig. 2 kg mer enn jeg veide sist jeg ble gravid :-)

Sniker fra februar. Sist svangerskap spiste jeg normalt frem til uke 6. Fikk da hypermesis og fikk ikke i meg spesielt mye frem til uke 25. Spiste så normalt frem til fødselen. Og veide da 2kg mer enn da jeg ble gravid.
Nå veier jeg det samme som jeg veide da jeg ble gravid forrige gang. Hadde gått ned 5kg før jeg ble gravid og hadde fått inn sunnere vaner. Jeg er mer sulten enn vanlig, men prøver å holde meg til sunn mat og lite brød :) spent på om kvalmen kommer i uke 6 (mandag) denne gangen også -regner nesten med det.

Eg har allerede spist lavkarbo i noen uker nå så eg skal prøve og holde meg til det.Da er kroppen min fornøyd uten alt av brød ol

Eg har allerede spist lavkarbo i noen uker nå så eg skal prøve og holde meg til det.Da er kroppen min fornøyd uten alt av brød ol
Spiser du mye fett som man skal? Jeg gikk på lavakrbo til jeg fikk positiv test

Spiser du mye fett som man skal? Jeg gikk på lavakrbo til jeg fikk positiv test

Eg spiser lite bacon ol men holder meg mye til fisk og kylling.Noen dager blir det en del fett men prøver og holde det litt nede.Min kropp er hvertfall mye gladere på lavkarbo og så lenge barnet lenger på seg ser eg ikke noe problem i og forsette og spise det.Eg fikk sv.Diabetis sist og skal inn til første belastning allerede om 1 mnd..Eg er nå desverre like stor som eg var sist eg fødte :(

Etter å regnet ut min BMI på Google er jeg overvektig. Så da føler jeg at jeg kan svare.

Grove rundstykker, knekkebrød, bjørns havregryn, yoghurt, litt brød, melk, juice, masse masse vann.
Storfekjøtt,kalkun, elg, kylling, rotgrønnsaker, egg.
Potet, ris, pasta, salater.

Ikke brus, te, kaffe, potetgull, smågodt, kaker, kjeks, eller andre søtsaker.

Is ble det nok litt av ut mot sommeren. Ca en om dagen. Husker dere varmen i fjor eller??? Ohhhh
Spiste litt frukt, men pga alt sukkerinnholdet var jeg sparsom der.

Måtte jeg ha kaffe tok jeg koffeinfri.

Så kasta jeg opp fra dag én -helt ut til slutten... Gikk ned 5 kilo. La ikke på meg.
Etterpå har jeg gått opp 5 kilo og er gravid på nytt. Tviler på om jeg klarer å holde like stram linje som sist.

Har lest at overvektige ikke legger på seg like mye som de som er normale gjør under et svangerskap. Mulig det ikke alltid stemmer...

Spiser som vanlig, men holder meg unna mest mulig sukker. Men man skal ikke spise så man slanker seg mens man er gravid, for vil babyen få alle giftstoffene fra kroppen vår.

Har lest at overvektige ikke legger på seg like mye som de som er normale gjør under et svangerskap. Mulig det ikke alltid stemmer...

Overvektige kan legge på seg like varierende som normalvektige, men det er derimot anbefalt at overvektige legger på seg minst mulig.

Man trenger bare en brødskive ekstra. Ikke spise for to

Back
Topp