Overvektig og gravid

September16

Glad i forumet
Til dere som var/er overvektig når dere var gravide.Hva spiste dere?

Var ikke mye overvektig, men i en slankeprosess. Jeg er 26+5 og spiser vanlig mat. Grønnsaker og kjøtt:) Prøver å holde risen o.l til minimum, men det er fordi jeg vil ha mer grønnsaker og proteiner (slankeoperert). Viktigste er å tenke på at du ikke skal gå på diett eller slanke deg som gravid. Spis variert og næringsrik mat:)

Spiste som vanlig :) ikke usunt, men unnet meg brus o.l. Prøv å være i bevegelse litt hver dag, gå turer og sånt så godt du klarer, så trenger ikke vektoppgangen å bli så voldsom :)

Hadde noen kg ekstra, så kuttet all snop søndag til fredag, og begynte å gå en liten tur hver dag

Spiste ikke. Alt jeg prøvde å få i meg kom rett ut igjen. Så jeg spiste sånn sett det jeg hadde lyst på. Men så å si alt kom i retur. Gikk ned istedenfor rundt 10 kg i svangerskapet :(

Ble ikke innlagt heller fordi jeg hadde så mye å ta av at det var visst ikke så nøye da...

Første halvdel: daglig sånn ca 1-2 rå gulrøtter, et par glass sjokolademelk, noen agurkskiver og kanskje en tørr loffeskive...

Siste halvdel: normalt sunt kosthold, men ca halvparten av hva jeg vanligvis spiser da jeg fremdeles var kvalm og ble fort mett/kvalm når jeg spiste. Mengden sjokolademelk økte da og erstattet feks frokost og kveldsmat fordi det hjalp mot kvalmen.

Spiste ikke. Alt jeg prøvde å få i meg kom rett ut igjen. Så jeg spiste sånn sett det jeg hadde lyst på. Men så å si alt kom i retur. Gikk ned istedenfor rundt 10 kg i svangerskapet :(

Ble ikke innlagt heller fordi jeg hadde så mye å ta av at det var visst ikke så nøye da...
Fikk du ingen ekstra kontroller heller? Selv hvor overvektig man er kan jo man bli alvorlig dehydrert eller få store vitaminmangler.

Fikk du ingen ekstra kontroller heller? Selv hvor overvektig man er kan jo man bli alvorlig dehydrert eller få store vitaminmangler.
Jo. Men det fikk jeg pga risikosvangerskap. Hadde SF med første og har noe med blodet mitt.
Med nr 2 var det nesten en high five fra legen... Jeg selv var ho fryktelig bekymra hele tiden. Hadde ekstra UL også. Så da spurte jeg mye om barnet og hvordan hu vokste og sånn.

Jo. Men det fikk jeg pga risikosvangerskap. Hadde SF med første og har noe med blodet mitt.
Med nr 2 var det nesten en high five fra legen... Jeg selv var ho fryktelig bekymra hele tiden. Hadde ekstra UL også. Så da spurte jeg mye om barnet og hvordan hu vokste og sånn.
Gikk alt bra med veksten og alt annet da?

Jeg var ganske stor... Spiste normale måltider, men unnet meg alt for mye drit i tillegg...

Back
Topp