Overvektig gravid? (Lang)

Camilla:)

Stolt trebarnsmor!
Noen andre her som er veldig overvektige? Og da mener jeg mer enn 10-15 kg for mye...
Her er jeg nemlig ca 50 kg overvektig ifølge BMI. Nå mener jeg at BMI ikke alltid er nøyaktig, for den tar ikke hensyn til muskler, vann, benbygning osv. Jeg mener selv at jeg har rundt 30-40 kg for mye. De fleste tror ikke på meg når jeg sier hvor mye jeg veier, så jeg "bærer" visst kiloene bra. Men for all del, jeg er klar over at jeg er feit!

Nå håper jeg at jeg ikke skal gå opp noe dette svangerskapet, slik at jeg automatisk går ned en del etter fødsel. Håper bare at jeg vil se gravid ut, ikke bare enda feitere...

Er det noen som er i lignende situasjon?

Beklager utblåsning...
Det er sikkert noen her som mener at jeg ikke burde blitt gravid når jeg er så stor, men det er vårt valg og vi håper dette skal gå bra!
 
Jeg er overvektig.
Jeg gikk opp 8 kg i forrige svangerskap og nå er jeg minus 4 kg fra startvekt når jeg ble gravid med Aron. Det er jo 15 uker siden fødsel. og pga døfødsel så har jeg jo ikke fått drahjelp via ammingen, så jeg satser på å gå lite opp dette svangerskapet og at ammingen skal hjelpe meg ned igjen :)
Bare vær obs på hva du spiser og prøv å gå en del turer og drikk mye vann. det var min hjelp hvertfall
 
aner ikke hva bmi'n min er, men jeg er nok normaltvektig. gikk opp 35kg i forrige svangerskap så vet hvordan det er å være tung.. det kan jo hende du ikke går opp så mye da :)
 
Jeg gikk opp 25 kg i forrige sv.skap og gikk ikke ned en Damn Shit selv om jeg amma til puppene nesten falt av. Men da jeg slutta å amme i august løsna det plutselig. Har fortsatt ca 8 kg igjen til start. Jeg gikk opp så mye da jeg fikk bekkenløsning og ikke greide bevege meg like mye som før. Tenkte å snakke med legen om dette, at jeg trenger hjelp på forhånd og være føre var. Kanskje det er noe du kan gjøre?
 
Jeg veier ca 20 kg for mye :( Er lita og feit :p 167 cm og veier ca 92 kg :) Håper på å få hjelp av amminga denne gangen oxo <3
 
Je er overvektig og gravid, og livredd for å gå opp 30+ i svangerskapet! Da kommer jeg til å se ut som en ball! Med to korte armer stikkende ut.. Jeg går tur hver dag, og har kuttet ut alt usunt:)
 
Je er overvektig og gravid, og livredd for å gå opp 30+ i svangerskapet! Da kommer jeg til å se ut som en ball! Med to korte armer stikkende ut.. Jeg går tur hver dag, og har kuttet ut alt usunt:)

Flink :)
 
Jeg er også overvektig.
I fjord klarte jeg å gå ned ca 16 kg....jippi....., på moderat lavkarbo.
Men nå i jula har noen av disse kiloene kommet snikende på igjen..... :oops:. har kjøpt meg mini stepper, så jeg har satt opp i stuen, og skal straks begynne å bruke :), så blir det å passe på å spise sunt igjen laughing7
 
Svømmer forresten en dag i uken også:) og har sykkel stående i loftstuen, den er støvet ned, men tenkte å begynne å bruke den igjen nå.. Det er vell godt for rygg og sånn det?
 
Jeg er nok på grensa til overvektig jeg også. Gikk opp 20 kg første svangerskap og gikk bare ned 13-14 av de. Jeg viste ikke att hormonspiralen kunne stagnere vekta. Men det gjorde den og jeg gikk ikke ned ett gram etter den ble satt i...
Så jeg skal ta meg ordentlig i sammen denne gangen og prøve å ha en minimalt vektoppgang..


Sent from my GT-P5110 using BV Forum
 
Back
Topp