Overvekt

xhegex

Blir kjent med forumet
Noen som er overvektige her og har tanker omkring dette og svangerskap?

Blir vel ansett som overvektig kan jeg tenke meg, men jeg tenker ikke noe spesielt over det. Gikk veldig bra under forgie svangerskap så jeg tviler det vil by på noen problemer nå. Eneste jeg har fått beskjed om av legen er at jeg må passe på vekta fordi jeg gikk ned 12 kg forgie gang og det er ikke noe farlig for fosteret men det kan være skummelt for meg. Så det er det eneste jeg uroer meg for egentlig. Det og at jeg har forlavt blodtrykk og blodprosent.

Jeg slanket meg endel med lavkarbo for noen måneder siden, også ga jeg opp.. Og gikk opp alle kiloene igjen.. + et par.. Og mange av de la seg på magen :( Syns det er så dumt, vil ikke ha en feit gravidmage :p Og redd hvordan jeg kommer til å se ut når jeg begynner å legge på meg nå. Både pga knert og pga røkeslutt..

Men det går nok bra, håper ikke jeg får komplikasjoner pga det. Tenker på svangerskapsdiabetes osv.

Krysser fingrene :)

xhegex skrev:
Jeg slanket meg endel med lavkarbo for noen måneder siden, også ga jeg opp.. Og gikk opp alle kiloene igjen.. + et par.. Og mange av de la seg på magen :( Syns det er så dumt, vil ikke ha en feit gravidmage :p Og redd hvordan jeg kommer til å se ut når jeg begynner å legge på meg nå. Både pga knert og pga røkeslutt..

Men det går nok bra, håper ikke jeg får komplikasjoner pga det. Tenker på svangerskapsdiabetes osv.

Krysser fingrene :)

Det går sikkert bra. Jeg var også redd for hvordan gravidmagen min skulle se ut, men jeg fikk en kjempe fin gravidmage som sto sikkelig ut. Håper på det denne gangen også. Og det er ikke sikkert du får ekstra kg pga røykslutt i svangerskapet. Jeg fikk hvertfall ikke det. Og diabetesen og evetnuelt andre ting kan må få uansett om mann er overvektig eller ei. Så det er bare å følge med og tavare på seg selv og magen, også går det nok så bra skal du se :)

Jeg har vært og er overvektig, veier i dag ca 10 kg mindre enn jeg gjorde ved start på de to foregående svangerskapene og i det siste var jeg veldig klar på at jeg ikke ville gå opp mer enn nødvendig, går du opp rundt 12 - 13 kg går de av av seg selv, det som kommer over det er ofte værre å bli kvitt.
I mitt første svangerskap gikk jeg til en lege som det føltes som KUN var opptatt av vektøkningen min ved hver svangeskapskontroll, det synes jeg ikke noe om, så før forrige svangerskap byttet jeg lege fra mannlig til kvinnlig og tok kun de nødvendige legekontroller hos legen, ellers var jeg hos jordmor som var VELDIG koselig i forhold til den forrige legen jeg gikk til.
Så det jeg tenker rundt overvekt er at jeg er klar over at det ikke er noen fordel og at jeg ikke vil at vekten skal være hovedfokuset under graviditeten, det skal være koselig å være gravid samme hvor mye eller lite man veier, så lenge fosteret får den næringen det skal ha. :-)

jeg har en del og, men de gangene jeg har vært gravid (og mistet) sa legen min at det var det siste jeg måtte bekymre meg om da.
Jeg har jo blitt testet på sikkert 20 ting noen uker siden, var redd for diabetes da mora mi har det og, men jeg var sunt!
Så tar det bare som det kommer, og spiser sunt som vanlig.

Takk for svar folkens! Gruer meg nok mest til den perioden hvor det begynner å syns litt, uten at det er tydelig at jeg er gravid :P

Men jeg gleder meg!! :)

Jeg synes det er en fordel med å ha mage... det er lettere å holde skjult enn så lenge 
raste ned sist jeg, kasta opp i 4 mnd... gikk faktisk bare opp 4 kg sist svangerskap, fordi jeg gikk ned så sykt mye først... Men heldigvis gikk det greit i svangerskapet ellers. Ikke sv. diabetes eller noe. Tok den testen da, kjeeeeedelig å vente, ta med bok!
Er fortsatt overvektig, men ikke så mye som sist. Krysser fingra for at det går greit denne gangen også 

Jeg har alt av kg fra mine to forrige svangerskap enda, og er veldig overvektig.

Dette svangerskapet var ikke planlagt, av ulike grunner, vekten var en av dem...

Vet det finnes noe opplegg i Oslo for overvektige gravide, men regner med det kun er der, og ingenting i nærheten av meg...

Gruer meg til å fortelle det rundt til folk, regner med at alle vil tenke at dette aldri går bra, siden jeg er såpass stor som jeg er.

Har i tillegg fått bekkenløsning/isjas veldig tidlig, så jeg er spent på hvor mye jeg klarer å "trimme av meg" i løpet av tiden fremover...

Gruer meg til å gå til lege, jordmor og alt sammen igrunn...

Lykke til ;)

Jeg er overvektig, folk flest som ser meg  kan ikke se at jeg faktisk er så mye overvektig som bmi sier. Men uansett så må jeg da i uke 24 ta en glukosebelastningstest for å se om jeg har sv.diabetes.

Var overvektig sist svangerskap også, men la bare på meg 8-9 kilo totalt så de + litt ekstra forsvant under 1 uke etter fødsel..

fikk råd om å gå 30 min turer hver dag og spise normalt, ikke fråtse . 

Back
Topp