Overvekt vs. fedme?

Lady m/ Baby

Elsker forumet
Jeg vet at man veier mer om man lider av fedme enn om man er overvektig.. Men hva er egentlig forskjellen på overvekt og fedme?

Ingen som vet...?

I forhold til hva...?

Fedme er jo farligere og gir mer risiko for sykdom, men overvekt gir også økt risiko for det.

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=1496

Har noe med BMI å gjøre i alle fall, BMI over 27(?) regnes som overvekt, mens over 30(?) regnes som fedme... Men så skal det jo sies at BMI er et ganske dårlig mål i seg selv... Leste et sted at John Carew har BMI på 27 [8|] han er vel ikke direkte tjukk nei....[8D]

ORIGINAL: Kemmet

Du lide nu ikke av nån av delan i alle fall[8D]

Hehe, neida.. Va egentlig bare nysgjerrig etter å sett overskrifta på en an tråd her som fikk mæ til å tenke på det...[8D]

ORIGINAL: mariak

Har noe med BMI å gjøre i alle fall, BMI over 27(?) regnes som overvekt, mens over 30(?) regnes som fedme... Men så skal det jo sies at BMI er et ganske dårlig mål i seg selv... Leste et sted at John Carew har BMI på 27 [8|] han er vel ikke direkte tjukk nei....[8D]
er BMI på 25 og 30 som er "grensene"....

fedme er vel mer helse farlig enn overvektig. jeg er ikke overvektig,men fedme(vektig)[&:]har sikkert 30 kg for mye på kroppen.hadde det vært 7 kg kanskje,eller 10(vet egentlig ikke)så hadde jeg vel bare vært overvektig..

Back
Topp