Overvekt/ Røyking?

AngeLine

Gift med forumet
Hei! Har en del spørsmål angående røyking, jeg røyker en del, ca 10 sigaretter om dagen... har trappa ned i det siste.. Er det noen andre her inne som prøver, men røyker? Jeg har uansett bestemt meg at den dagen jeg blir gravid, er det fullstendig stopp! En annen ting, jeg er overvektig og har veldig uregelmessig syklus, noen måneder er den 28 dager, andre 38... Bruker jo 1000 kr i måneden på El/ div tester, noen som har noe forslag? Har hørt at overvekt skaper problematiske fødsler, er det noen av dere som har hørt det? Har gått ned litt, og spiser sundt, og trener litt.. siden vi er i full gang med prøvinga igjen. [:D] Men det er ikke lett å kutte ut begge tingene samtidig

Noen som har det sånn? eller har noen gode råd, så er jeg veeldig takknemlig for svar [:D]

Klems fra

Line
 
Kjøp EL tester på Billige-teste.dk. Der kjøpte jeg.. jeg kjøpte vel 15 graviditetstester og 30 EL tester til ca 200 kr.... Og fikk de i posten dagen etter jeg bestilte de...... Røyker gjør jeg ikke så det kan jeg ikke hjelpe deg med.... Men uregelmessig syklus har jeg.. Har du og gått på P-piller? De sier det kan ta opp til 8 mnd å få normal syklus igjen... huf
 
hehe, godt å høre at det er flere som sliter med det samme... har kjempe uregelmessig syklus.. noen ganger er det neste 50 dager mellom, andre er det 22.. , men i det siste har den ligget på rundt 30 dager. Har ikke gått på p-piller, men p-sprøyte, og legen sa at da kunne det ta opp til 2 år før en kunne bli gravid. Men nå er det over 2 år siden jeg tok den siste sprøyta..
 
Har du vært prøver i over to år? Eller har dere begynt åprøve først nå? Trodde p-piller gitt ut med en gang jeg. Er jo mange som blir gravide med en gang.... Får bare smøre seg med tålmodighet
 
Vi kan vel egentlig ikke si at vi har virkelig gått inn for å prøve før nå, det er nå vi har tatt alle testene, og EL tester osv... så jeg velger å tro at jeg er i min 1 pp he he he [:D] Gir meg litt håp ihvert fall he he [:)]
 
Har nok desverre det, føltes uendelig lenge å vente... så jeg vet hvordan du har det.. men vi får prøve å tenke positiv, så kommer nok den etterlengtede til slutt [:)] Er du samboer/ gift/ kjærste? lenge? hvordan er han om dette?
 
Ja får bre være tålmodig da.. Det værste er nesten å gå på do å sjekke om tanta har kommi hele tiden... Jeg har samboer.. Han er 27 snart og jeg er 23. Han er redd hehe.. Han har lyst på barn men er ikke så ivrig som meg akkurat hehe... Tar det som det kommer han... hehe... Du da?
 
Joda, jeg er 23 og han er 32.. han har også lyst på, men tar det hele veeeldig med ro.. Sier at det skjer når det skjer osv. he he [:)] Helt enig, når man ikke aner når tanta kommer, kommer hun på det minst passende tidspunkt, hvis man feks for en gang skyld skal ha på seg hvite bukser! [;)] Føler meg ikke gravid, håper bare mensen kommer.. så får jeg sjekka syklusen min igjen.. hadde vært befriende med en regelmessig syklus [:D]
 
Ja dte hade det jammen meg vært. Testa du positivt på EL test da? Jeg tenkte begynne med det neste periode jeg.. For ¨nå er det håpløst.. Bør komme litt i gjenge først.. Ellers bruker jeg vel hundre tester hehe.....
 
nei.. hadde ikke nok el- tester, har kjøpt CB digital til neste periode... da er man ihvertfall sikker på om det er EL eller ikke, hadde vært deilig å hatt en normal syklus, vite akkurat når en skal teste osv.. har du msn? du kan godt legge meg til hvis du vil.. har hotmail.. og adr. er lineaanes, hvis du skjønner? [:D] Får bare prøve å ikke stresse sånn, blir lett det, når jeg kan begynne å teste snart [:D]
 
Når det gjelder overvekt kjenner jeg meg igjen..
Jeg har svært høy BMI, og er ganske rund.
Jeg røyker ikke, så det kan jeg ikke gi råd om, men det jeg vet er at så snart jeg fikk vite at jeg var blitt gravid, så begynnte jeg å spise sunnere, kroppen min har gitt klar beskjed når jeg spiser noe jeg ikke burde, så jeg får mindre og mindre lyst på mat som ikke er bra for meg..

Fikk råd av legen min om å spise MANGE og SMÅ måltider, det er ikke alltid lett å huske på, men når jeg klarer det så merker jeg at jeg går ned i vekt, og så lenge jeg har så store reserver som jeg har så har ikke ungen vondt av det.
-pass bare på å få nok vitaminer, anbafaler Sanasol og Omega3 for damer [;)]

Lykke til!
 
Takk for gode råd, har begynt å trene litt og sånn også.. så det går nedover, men fint å høre at det går an, selv om man er på vei [:)]

Lykke til og gratulerer med den lille [:D]

Klems

Line
 
HUUUUUUUUUUUURRRRAAAAA !!!!!!!!!!!!! 2 blå [:D]
 
Back
Topp