Overvekt og graviditet

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Min BMI forteller meg at jeg er overvektig. Jeg spiser stort sett sunt, men koser meg også innimellom. Prøver å trene regelmessig, men energinivået er ikke som det var og sliter derfor med motivasjonen. Prøver å gå turer de dagene det ikke blir styrketrening.

Veldig bekymret for hvilke utfordringer overvekten vil gi meg gjennom svangerskapet. Noen som har noen erfaringer de vil dele?

En fordel må vel være at man ikke trenger å legge på seg så mye gjennom svangerskapet :p Har jeg hørt ;)

Jeg er normalvektig, å i mitt første svangerskap gikk jeg opp 8 kg(med baby å det hele). Med en gang babyen kom raste jeg ned til 64 kg!! Altså fra 74 kg(før jeg ble gravid) til 64 kg. Er ganske lang i tilegg å legen sa at jeg var underernært å for mager(ammet jo å trillet hver dag i permisjonsåret).

Jeg tror ikke det er farlig å ha litt for mye enn litt for lite på kroppen, å hvor mye man legger på seg avhenger av hva man putter i munnen men tror også gener spiller litt inn. :)

Jeg er også overvektig. Ca samme startvekt nå som sist. Forrige svangerskap var rett og slett fantastisk. Ingen "vondter" eller noe! Super form helt til fødsel :)

Jeg har også en del kg for mye...
Er Ca samme nå som sist graviditet, men nå er jeg i mye bedre form .
Jeg har planer om å være flink å røre meg dette svangerskapet - om formen tilsier det ! Sist lå jeg bare over do godt ut i 4,5 mnd...

Jeg skal ha med meg treningsklær på jobb sånn at jeg trener rett etter jobb, helt håpløst å komme hjem først.. Da har jeg IKKE lyst å gå ut igjen ;)

Tror å håper at svangerskapet blir lettere nå når jeg er i bedre fysisk form !

Tror det kommer an på hvor overvektig man er. Bmi min og er litt høyere enn den burde være:( tenker jeg skal være litt mer bevist på hva jeg spiser og bevege meg litt mer:) har gått ned 2 kg så langt og er fornøyd med det:)

Back
Topp