Overvekt og gravid?

September16

Glad i forumet
Noen her som er d? huff jeg la på meg så mye etter røyke slutt og blitt nygift etter d:-/ så har ikke hjulpet så mye på det heller:-/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg hadde en bmi på 36 forrige gang jeg ble gravid.. Jeg måtte føde på spesialenheten på sykehuset pga vekten utgjorde at jeg hadde et risikosvangerskap.

Men denne gangen er jeg ikke så stor, men blir nok regnet som overvektig denne gangen også med en bmi på 27..

Jeg hadde en bmi på 36 forrige gang jeg ble gravid.. Jeg måtte føde på spesialenheten på sykehuset pga vekten utgjorde at jeg hadde et risikosvangerskap.

Men denne gangen er jeg ikke så stor, men blir nok regnet som overvektig denne gangen også med en bmi på 27..
så vist jeg har en bmi over 30 så må jeg det`?

jeg skal ha oppfølging av fastlege pga vekta mi.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
snakka med legen om det i dag, hun sa bare hold deg unna brød og boller... hehe men skal til bake til legen igjen tirsdag så skal snakke mere med henne om det da.. hva sier legen til deg?

Jeg er ikke det nå, men forrige svskap var jeg det :-)
Hadde da 38 i BMI. Ikke store plagene av det, gikk kun opp 5 kg og ned 10 kg etter fødsel. Ikke var det noe risikosv.skap heller :)

Jeg har bmi på 29, har ikke klart å gå ned i vekt etter forrige graviditet, fødte for ca 1 år siden. Tror ikke jeg får noe spes oppfølging. Må nok ta sånn glukosebelastningsprøve, også er det viktig å ikke gå så mye opp i vekt.

Jeg har også en bmi på 29, hadde det sist jeg ble gravid også og ingen har snakket om vekta mi... Jeg har vært forsiktig hele svangerskapet og gikk opp bare 6 kilo. Har samme planen for denne gang. Kanskje jeg klarer å ikle gå opp noe i det hele tatt, altså at jeg er lettere etter fødselen... Sukker er min verste fiende, jeg er total sukkeravhengig og kunne leve av bare godteri, kaker og is :-( Så planen er masse gulrøtter, epler, druer, meloner, og grovt brød med tomater/agurk osv. Er ikke veldig glad i middager bortsett fra pizza og pasta...

Back
Topp