Overtroisk?

Mica

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Septemberlykke 2021
Er dere det?
I november er det fullmåne den 12. Tro om det blir mange fødsler den dagen.. :joyful:

Er det noen sammenheng mellom fullmåne og fødsel?

Forklar gjerne :)

Er ikke veldig overtroisk selv, men er ikke så glad i tallet 13 og booker helst ikke den raden på f.eks fly.
Man sier ofte at dersom man er høygravid kommer ungen den dagen. Alle store ting skjer ved fullmåne visstnok. Gammel overtro.

Når det er sagt, det er ikke helt ulogisk mtp at månen påvirker magnetismen til havet, derfor vi har fjærasjø og flo.. så det gir jo mening at levende vesener(oss) også blir påvirket av den samme magnetismen... så, tja, overtro eller ikke, på en måte.

Forklar gjerne :)

Er ikke veldig overtroisk selv, men er ikke så glad i tallet 13 og booker helst ikke den raden på f.eks fly.
Er fra gammel av, at mange trodde månen påvirket oss både psykisk og fysisk. Månen skulle vist sette igang fødselen. Vet ikke akkurat hva som lå bak det, men månen styrer tidevannet, kroppen består av mye vann, kanskje det var det som var sammenhengen?

Folk trodde jo en kunne bli gal ved fullmåne, flere mord ble gjort, en kunne bli til en varulv.. Trodde menstruasjonssyklus og eggløsning ble styrt etter månen.

Noen på jobb er helt overbevist om at hvis de baker når månen er på tur ned hever deigen dårlig og det blir ikke så bra resultat som hvis du baker når månen er på tur opp.

Det var fullmåne 1 uke før termin sist og da skjedde det nada. Endte opp med 14 dager på overtid så her har jeg ikke tro på at fullmånen skal ha innvirkning :p

Jeg har fått ny termin den 12. så kan jo håpe at det påvirker til fødsel da, hvis han ikke har kommet alt! :king

Ellers merker jeg månen godt på søvn og drømming, og som det står i den ene artikkelen har det ingenting med lys å gjøre, for her brukes det lystette gardiner;) mamma og søsteren min er akkurat like!

Jeg hadde termin 14., men ble flyttet til 16. nå så jeg er garantert i sonen for at det kanskje blir den dagen! Begge guttene mine kom etter termin (7 dager over med nummer 1 og h.KS dagen etter termin med nummer 2) men dette er ei jente og ALT har vært annerledes så langt i svangerskapet så det at hun kanskje kommer før tiden er ikke å utelukke ihvertfall! :D (har dog følelsen på at det blir KS igjen så blir spennende å se uansett)

Om jeg er overtroisk.. njæ, ikke akkurat, men heller det at jeg ikke nekter blankt for at det er mye vi ikke forstår i verden enda, og selv om mye koker ned til tilfeldigheter og dominoeffekter så vil jeg ikke avvise teorier over det overnaturlige heller :) hvem vet!
Jeg har ihvertfall mange historier om hendelser jeg ikke har sjans å forklare på en logisk måte, og min mormor er helt lik også så kanskje ligger det noe i det.

Når det er sagt så er jeg ekstremt sensitiv til klimaskifte, innkommende storm/uvær og når det er meget overskyet, altså trykkforandringer i været. Så at månens plassering i forhold til jorden og solen har noen påvirkning på meg, såvel som så mye annet i naturen, er ikke helt urealistisk synes jeg. Om det kan sette i gang en fødsel kommer an på så mye annet også, så en god blanding av timing og rett effekt på rett person kan kanskje gjøre noe, ja, uten at jeg kan forklare det med gode ord selv :)

Da forrige ble født var det fødeboom på begge sykehusene i nærheten etter å vært stille ei stund, noen måtte ligge på gangen og vente på ledig fødestue. Overtro eller ei, det stemte den gangen :dontknow

Det er jo fullmåne 1 gang i mnd, så om det stemmer betyr det at dette skjer hver mnd.

Jeg håper at min blir født 12.november! :happy:
Det er en tirsdag, og både jeg og begge guttene mine er født på tirsdager med fullmåne, så det hadde vært veldig morsomt om det ble slik :dance008

Begge jordmødrene jeg har hatt sa at det er betraktelig mye mer fødsler når det er fullmåne, så det er jo litt morro.

Jeg har en sønn som er autist, og hver mnd, 6-7 dager før fullmåne er han lys våken store deler av natten og ligger i senga si og flirer og ler og noen ganger skriker helt uten at vi vet hvorfor. Jeg trodde ikke noe på at månen kunne påvirke mennesker før, men etter 9 år med erfaring så er jeg ikke i tvil lenger.

Back
Topp