Overtroisk !?!

Linnsi86

Glad i forumet
Er dere overtroisk?
I går sa en venninne til meg at vi ikke måtte få barnevogn i huset før barnet er født,det var ulykke. Normalt ville jeg bare ledd.. Men det får jo tankene til tenke.. Små nervøs bekymret førstegangs fødende er ikke alltid like glad for alt som blir sakt og alle råd som gies :-) har dere opplevd slike ting?

Er dere overtroisk?
I går sa en venninne til meg at vi ikke måtte få barnevogn i huset før barnet er født,det var ulykke. Normalt ville jeg bare ledd.. Men det får jo tankene til tenke.. Små nervøs bekymret førstegangs fødende er ikke alltid like glad for alt som blir sakt og alle råd som gies :-) har dere opplevd slike ting?
Jeg har jo tenkt lenge på å kjøpe vogn og har enslig funnet ut hvilken det skal bli. Så sier mormor at hun gjerne vil betale for denne, men at det er alt for tidlig å kjøpe vogn nå for det betyr ulykke!! :o Alle andre sier at "neida, det går så fint atte" o_O vet liksom ikke hva jeg skal gjøre nå jeg heller :(

Nei himmel og hav.☺man har jo ikke lyst og dra ut å kjøpe vogn når man akkurat er kommet hjem fra sykehus...det sies at svart katt som krysser veien og betyr ulykke,dreper du en edderkopp,knuser du et speil, trakker du på bekkalokk uten og bli dunket 3 ganger på ryggen betyr ulykke...☺☺☺

Det stemmer ikke. De fleste har vogn i hus før barnet er født, og det har ikke gått galt. Er en tullete overtro. ;)

:hungover:Nææh, de aller aller fleste har jo selvfølgelig kjøpt vogn før barnet er født. Aldri hørt det der!

Overtro eller ei, jeg synes det er ondskapsfullt å si sånt! Ta hjem vogna når det passer dere ❤️ Vi har valgt oss juni - plutselig kan lille spire komme til verden før termin og da er det greit å ha vogn og annet tilgjengelig
Enig med deg. Ikke kjekt å sette nye tanker og ideer i hode på gravide.

Men om det betyr ulykke å få vognen i hus før babyen e kommet, hva skal alle de som venter sitt andre(tredje osv.) barn gjøre med vognen de da kanskje allerede har i hus fra førstemann?
Kjøp vognen nett når dere er klar for det :):):)

For å si det sånn om det var tilfellet så skulle det gått ille her i huset. Venter 5.barn nå og jeg har ALLE ganger kjøpt, eller gjort i stand vogna leeeeenge før fødsel! :D
Blir jo bare stresset over og ikke ha ting klart til fødsel. Orker jo ikke å springe ETTER da er det nok av andre ting, og tenke på.

Overtro eller ei, jeg synes det er ondskapsfullt å si sånt! Ta hjem vogna når det passer dere ❤️ Vi har valgt oss juni - plutselig kan lille spire komme til verden før termin og da er det greit å ha vogn og annet tilgjengelig

Helt enig!
Folk må passe mere på hva dem lirer utav seg til gravide!

Back
Topp