Overtro...

Cinzia

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
It's gonna be May 2019
I dag var samboer og jeg på besøk hos hans mor og temaet landet selvfølgelig på det kommende nurket og alt som må ordnes før fødsel. Tema barnevogn kom opp men det måtte vi IKKE kjøpe før baby er født, det betyr nemmekig ulykke i følge samboers mor...o_O

Jeg er ikke spesielt overtroisk så jeg lar meg ikke hindre av det, men ler litt for meg selv av hvilke overtro som finnes.:laughing002

Kjenner dere til annen overtro i sammenheng med graviditet og fødsel?

Kom innpå dette med overtro i et familieselskap i dag :p
Et familiemedlem mente at siden håret til det eldre søskenet var i en spiss i nakken, så blir det jente. Hvis det hadde vært en rett linje så ville det bety at vi skal ha en gutt :hilarious:
Så hvis vi får jente, så er det altså derfor :hilarious:

Noen barnevogner må man jo bestille flere måneder i forveien. :p

Ingen som er spesielt overtroiske på noen av sidene her, så jeg tror ikke vi får servert sånt. :)

Jeg skulle til å si det samme som Eiddwen her. Enkelte vogner er det lang leveringstid på, så det kan være lurt å skaffe dette på forhånd, med mindre dere er sikker på at den finnes på lager der dere kjøper vognen. Som jeg nevnte i vogntråden var det ei i barselgruppa som bestilte 2 måneder i forveien og fikk den ikke før 2 uker etter fødsel. Så å kjøpe vogn før fødsel er nok bare gammel overtro :)

Jeg har fått høre at jeg må feste en rød tråd i ting jeg strikker til ufødte siden det betyr ulykke å lage noe før barnet er født ;)

Det har gått helt fint med de jeg har strikket til, uten den røde tråden :happy:

Sist så kjøpte jeg vogn før jeg ble gravid:hilarious:
Drømmevogna som var limited edition å ikke i salg lenger dukka opp på finn så bare måtte :happy:
Fikk ei frisk å fin jente som fikk stor glede av vogna:)
Nå kjøpte vi vogn i går, går det ikke rett vei med graviditeten så skylder jeg ikke på vognkjøpet og sparer vogna for vi skal ha ett barn til uansett:p

Har hørt om det, min svigerinne fikk ikke lov av sin svigermor å få barnevognen hjem før barnet var født. Ho skulle kjøpe til de, så den ble kjøpt før, men ble lagret av butikken også hentet ho den når de var på sykehuset :) Vi kjøpte vogn før med begge og det har nå heldigvis gått bra :)

Ååå, ikke monter sprinkelseng eller annen seng, eller for Guds skyld noe som helst annet før dere er hjemme fra sykehuset!!!! Da døøøør ungen nemlig!
Hilsen svigermor

Ååå, ikke monter sprinkelseng eller annen seng, eller for Guds skyld noe som helst annet før dere er hjemme fra sykehuset!!!! Da døøøør ungen nemlig!
Hilsen svigermor

Tror du de egentlig mener at ungen vil dø "en eller annen gang"? :p Litt som at det kan hende det skjer når ungen er mett av livet og tilfreds med et godt liv, og sovner stille i sin egen seng som 92-åring? :rolleyes:

Kosen er jo å gjøre i stand før fødsel. Etter fødsel skal man kose seg og bli kjent med den lille, ikke farte rundt og stresse for å få tak i alt man trenger.
Var annerledes før i tiden da fikk man mye mer hjelp hjemme i barseltiden.

Back
Topp