Overtrekk til kake (med avstemning)

YouNameIt

Elsker forumet
Hvilket overtrekk foretrekker dere å lage til kaka deres til dåp, bursdag, fest osv?

Jeg er førstegangsfødende, og er ikke flink med bakst og kondotori. Vil bruke litt av tiden på å øve.

Øvelser gjør mester!

Har dere laget en kake eller flere som dere vil skryte om? Del gjerne med oss, et bilde hadde vært et pluss! Blogg og link også!

Takk på forhånd

Jeg kan ikke lage så mange forskjellige kaker, men liker å teste ut forskjellige teknikker o.l. Blir for det meste div. marsipankaker og sjokoladekaker.. 

Noen eksempler

hUps.. det blei store bilder.. Vet ikke hvordan jeg får de mindre heller...

Jeg liker sukkerpasta godt :)
Denne kaken er sjokoladekake med smørkrem, dekket med sukkerpasta.

Tuller du?! Jeg ble overrasket, altså positivt overrasket! Skal si at du er DYKTIG! :D *Imponert!!!*

Stjernejenten skrev:

Jeg må beklage at jeg ser bare et rødt kryss på bildet du la ut :( Er det noe jeg kan gjøre slik at bildet blir synlig?

Påskeharen skrev:

Stjernejenten skrev:

Jeg må beklage at jeg ser bare et rødt kryss på bildet du la ut :( Er det noe jeg kan gjøre slik at bildet blir synlig?

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/297097_279799062039977_279690048717545_1106951_787398741_n.jpg

Får du opp den linken?
Hvis ikke kan du søke på Millemat på facebook, der har jeg en side. I albumet "Kaker" ligger det bilder av en brannbilkake som er det jeg prøvde å legge ut bilde av :)

Trico skrev:
Jeg kan ikke lage så mange forskjellige kaker, men liker å teste ut forskjellige teknikker o.l. Blir for det meste div. marsipankaker og sjokoladekaker.. 

*HOST* "kan ikke lage så mange forskjellige kaker"??
Du er jo kjempeflink, satte pepsin i halsen her! Utrolig!!
Skulle gitt mye for å få til det der.. ;P

verteline skrev:
jeg bruker marsipan og mmf.. men foretrekker ekstra hvit marsipan fra pals :)

www.heidisinlille.blogg.no  :)

Helt enig. Synes at marsipan smaker bedre enn mmf, men at mmf er lettere å jobbe med, pluss at den er helt hvit. Den hvite marsipanen fra Pals har begge deler!

Vipsis skrev:

Trico skrev:

*HOST* "kan ikke lage så mange forskjellige kaker"??
Du er jo kjempeflink, satte pepsin i halsen her! Utrolig!!
Skulle gitt mye for å få til det der.. ;P

Haha jeg leste satte penisen i halsen! Host kremt.... ;)

Stjernejenten skrev:

Påskeharen skrev:

Stjernejenten skrev:

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/297097_279799062039977_279690048717545_1106951_787398741_n.jpg

Får du opp den linken?
Hvis ikke kan du søke på Millemat på facebook, der har jeg en side. I albumet "Kaker" ligger det bilder av en brannbilkake som er det jeg prøvde å legge ut bilde av :)

Ser den nå, ja. Kjempe stilig brannbil! *Imponert* :D Hvor lang tid brukte du på den? Gjorde du alt alene eller fikk du hjelp? :)

Trone skrev:
Jeg bruker så og si bare mmf, dersom jeg får velge selv he he!

Bilder er på bloggen som ligger i signaturen min. 

Takk, Trone :) Skal besøke linken din og se :)

verteline skrev:
jeg bruker marsipan og mmf.. men foretrekker ekstra hvit marsipan fra pals :)

www.heidisinlille.blogg.no  :)

Takk for linken, Verteline. Skal stikke innom og se :)

Kom igjen, folkens  Jeg klør etter å se flere kake som dere har laget

Lagde nettopp denne til en dåp. Sjokoladekake med hvit sjokoladekrem med knust oreo inni og philadelfiasmørkrem rundt, dekket med marshmellowfondant.

Oppskrift i bloggen min: www.mammamiriel.blogg.no

Her er noe av det jeg bakte til navnefesten til min Trillian:

Denne har bare smørkrem utenpå, som jeg har malt på med melisglasur, ingen mmf eller noe annet trekk.

Rosevannsmørkrem med sjokoladeganache.

Mmf malt på med melisglasur.

Alt i avstemmingen funker, bare ikke kjøp ferdig fondant eller sukkerpasta, det smaker skosåle. Lag det selv, så blir det bra :)

Påskeharen skrev:

Stjernejenten skrev:

Påskeharen skrev:

Stjernejenten skrev:

Får du opp den linken?

Ser den nå, ja. Kjempe stilig brannbil! *Imponert* :D Hvor lang tid brukte du på den? Gjorde du alt alene eller fikk du hjelp? :)

Lagde den alene, eneste jeg ikke har laget fra bunn er den røde sukkerpastaen, den kjøpte jeg fra villaperlesukker, men de andre fargene er hjemmelaget.
Lagde sukkerpastaen en kveld+farging, det tar litt tid + at jeg lagde figurer til en drømmehagenkake samtidig.
Bakte kaken dagen etter. Ikke så tidkrevende men den må jo bli kald, så for å rekke alt så er avkjøling mens man sover fint ;)
Skar den opp og fyllte med smørkrem, kjevlet og skar ut SP og dillet vel 2-3timer med den da jeg satt den sammen. Men jeg multitasket litt med andre prosjekter i samme slengen.
Dagen ette

Back
Topp