Overtidstråd

Winkie

Forelsket i forumet
Septembermødre <3
Hei.
Inspirert av augustsiden, tenkte jeg vi kunne ha en overtidstråd, hvor vi kan skrive litt om hvordan vi håndterer disse dagene mm.

Selv er jeg nå seks dager over termin, og jeg er så lei at jeg ikke har ord... Jeg hadde noen dager med mer energi, men det var gøy så lenge det varte. I går hadde jeg kraftige kynnere og mensmurringer som satt nederst i magen og nedover i låra, samt litt i korsryggen. Dette forsvant, bokstavelig talt over natta.

Jeg synes det er vanskelig å finne noe å fylle dagene med. Jeg er lite mobil så det blir mye nettitting, se serie/film, spilling på mobil og PlayStation o.l.

Hvordan går det med dere disse dagene? :)
 
Sitter med mobilen på vent for å få overtidskontroll nå i dag, men tror dama må ha glemt meg for har sittet på vent i over 40 min :confused: 1 uke siden termin i dag, ante litt håp i går da jeg begynte å få noe som må være rier men de tok seg aldri opp og blir aldri lang nok, men har stjelt det meste av nattesøvnen min..
Kjenner tålmodigheten holder på å renne ut, i alle fall om jeg må gå og ha disse jukseriene i flere dager!
Tiden frem til nå har gått med på å se serie på netflix og tv, sittet her inne på forumet og lest omtrent alt og vært utrolig kjedelig. Har håpet hver kveld jeg legger meg at jeg skal våkne av at noe skjer, men våkner like skuffet hver dag :p
 
Er på overtid dag 5 nå, men i går kveld begynte jeg å få noen sammentrekninger, som forsåvidt har fortsatt utover natten og nå på morgenen. Har en rieteller på telefonen, men får ikke noen særlig regelmessige. + at slimproppen gikk i morges ;-) jeg er førstegangsfødende og har ikke peiling på om dette er bare kraftige kynnere, maseries eller begynnelsen på noe annet? :p blir sikkert en dag til på sofaen tenker jeg med Tv-titting!
 
Sitter med mobilen på vent for å få overtidskontroll nå i dag, men tror dama må ha glemt meg for har sittet på vent i over 40 min :confused: 1 uke siden termin i dag, ante litt håp i går da jeg begynte å få noe som må være rier men de tok seg aldri opp og blir aldri lang nok, men har stjelt det meste av nattesøvnen min..
Kjenner tålmodigheten holder på å renne ut, i alle fall om jeg må gå og ha disse jukseriene i flere dager!
Tiden frem til nå har gått med på å se serie på netflix og tv, sittet her inne på forumet og lest omtrent alt og vært utrolig kjedelig. Har håpet hver kveld jeg legger meg at jeg skal våkne av at noe skjer, men våkner like skuffet hver dag :p

Lykke til på overtidskontrollen. Hold oss gjerne oppdatert om hvordan det har gått. :) Jeg fikk beskjed av jm om at en OFTE må vente lenge på sykehuset for kontroll grunnet forsinkelser mm. Håper det ligger noen magasiner der som du kan se i. :)

Har du noen Netflix-serier å anbefale? Jeg er nettopp ferdig med Luther - en BBC krimserie som ihvertfall jeg syntes var veldig bra. Anbefales.
 
Er på overtid dag 5 nå, men i går kveld begynte jeg å få noen sammentrekninger, som forsåvidt har fortsatt utover natten og nå på morgenen. Har en rieteller på telefonen, men får ikke noen særlig regelmessige. + at slimproppen gikk i morges ;-) jeg er førstegangsfødende og har ikke peiling på om dette er bare kraftige kynnere, maseries eller begynnelsen på noe annet? :p blir sikkert en dag til på sofaen tenker jeg med Tv-titting!

Krysser fingrene for at sammentrekningene tar seg opp! Jeg har dessverre ingen anelse på hvordan å kjenne forskjellen på de ulike sammentrekningene, men at slimproppen har gått er nok et veldig godt tegn på at noe nærmer seg. Så spennende. Jeg har ikke sett noe til denne beryktede slimproppen, men i en periode har jeg hatt mer slim i utfloden (sorry detaljer!) om morgenen enn vanlig, så det kan være at den har gått gradvis.....(?)

__________________________________________________

Btw: dersom jeg får en eneste kommentar av folk som kjenner meg, og ser meg nå, som sier: "åh, nå har du stooor mage nå. Jeg tror nok du kommer til å få en stor baby" kommer jeg til å spy eller kjefte ut vedkommende... :p
 
Krysser fingrene for at sammentrekningene tar seg opp! Jeg har dessverre ingen anelse på hvordan å kjenne forskjellen på de ulike sammentrekningene, men at slimproppen har gått er nok et veldig godt tegn på at noe nærmer seg. Så spennende. Jeg har ikke sett noe til denne beryktede slimproppen, men i en periode har jeg hatt mer slim i utfloden (sorry detaljer!) om morgenen enn vanlig, så det kan være at den har gått gradvis.....(?)

__________________________________________________

Btw: dersom jeg får en eneste kommentar av folk som kjenner meg, og ser meg nå, som sier: "åh, nå har du stooor mage nå. Jeg tror nok du kommer til å få en stor baby" kommer jeg til å spy eller kjefte ut vedkommende... :p


Detaljer går fint for meg hvertfall ;-) hadde også rester etter jeg var på do i noen dager, men i morges kom det ut en "klatt" :p haha!

Dere får vel meldinger og telefoner fra venner og familie dere også sikkert, lurer på om noe skjer eller ikke, litt slitsomt til tider, men vet de mener bare godt :) jeg har jo gjort det samme selv flere ganger også til andre!
 
Fullmåne i morgen, jenter! Jeg satser i alle fall stort på at den hjelper meg litt på vei nå :)

(Ikke på overtid før lørdag, men siden min førstefødte er født 3 dager før termin har jeg allerede blitt veldig utålmodig)

(Og jeg synes såpass synd på megselv i all ventingen at jeg godt kunne tenkt meg enda flere 'åh, har hun ikke kommet enda'-meldinger!)

Sent from my iPhone using BV Forum
 
Vi heier på fullmånen! :blob7
 
3 dager på overtid her. God form men mentalt forvirra. Nå føles det så uvirkelig at det kan skje en fødsel i nærmeste framtid... satser på fullmånenatta nå :)
 
Jeg er bare 2 dager på overtid men er kjempe utålmodig føler ikke det skjer nesten noen ting jeg, bare kynnere som vanlig.. Grunn til at jeg stresser er at jeg ikke tørr å bli satt i gang siden jeg hadde keisersnitt sist.. Og sykt lite lyst på keisersnitt igjen. Skal ha akupunktur igjen i dag håper det skjer noe snart. Hun begynner å bli så stor nå og og må si jeg er litt redd for å føde hvis hun blir enda større ;-)
 
Lykke til på overtidskontrollen. Hold oss gjerne oppdatert om hvordan det har gått. :) Jeg fikk beskjed av jm om at en OFTE må vente lenge på sykehuset for kontroll grunnet forsinkelser mm. Håper det ligger noen magasiner der som du kan se i. :)

Har du noen Netflix-serier å anbefale? Jeg er nettopp ferdig med Luther - en BBC krimserie som ihvertfall jeg syntes var veldig bra. Anbefales.

Ja er forberedt på å må vente en stund, samboer har tatt seg fri for å bli med meg heldigvis :)
Skal holde dere oppdatert :)

Har sett ferdig to sesonger med the killing nettopp, litt langdryg men spennende nok :)
 
4 dager på overtid. Er ganske lei, har ingen tegn bortsett fra hyppigere kynnere. Godt nytt med fullmåne i morgen:) vi får satse på den jenter.
Er en prøvelse og gå over tiden synes jeg.... :/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Oi, da får vi satse på at fullmånen får fart på ting :) Har termin i morgen så er ikke på overtid enda... men ikke mindre lei fordet :p
 
Satt med ctg undersøklse og fikk hyppigere rier, da jeg reiste meg når jeg var ferdig gikk vannet og da ble riene ti gang sterkere og jeg ble sendt til føden der jeg allerede hadde 6 cm å sjokkerte jordmødrene til og være førstegangsfødende :)
Kom på føden rundt 2, og 16.42 var gutten ute :)
Lykke til alle som er på overtid, dere har noe og glede dere til :)
 
Dag 6 på overtid her... Hadde i utgangspunktet termin 6 så tror nok den er mer riktig. Fikk positiv cb test 13 dpo og har vondt for å tro at den skulle vise positiv kun 10 dpo.

Er uansett på overtid og veldig klar for at h*n skal komme!! Har regelmessige sterke kynnere når jeg slapper av, men de blir veldig uregelmessige og svakere når jeg gjør andre ting. Har holdt på sånn i ei uke, blæ! :p

Overtidskontroll i morgen så om det ikke skjer noe før det håper jeg de kan strippe meg eller noe for å få litt fortgang i dette :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Gratulerer Babybambi91. :) Lykke til på kontrollen, Beate. :)
 
I natt, etter en runde i sengehalmen, har jeg kava rundt med sterke menssmerter som kom i tak, og som satt skikkelig i ryggen. Det er første gang jeg har opplevd det såpass kraftig. Det gjorde vondt å ligge, men i og med jeg var helt i ørska skjønte jeg hverken at jeg skulle sjekke intervallene mellom tåka, eller at jeg like gjerne kunne stå opp. Så da lå jeg visst like gjerne å hadde vondt, og fløy frem og tilbake på do.

Jeg har nok litt gitt opp at han skal komme av seg selv, så jeg tenkte ikke engang at dette kunne være starten på noe. Og det hadde jeg helt rett i. Vips så ga det seg, og jeg sovnet igjen. Nå er jeg dog helt øm, og føler meg mørbanka, nederst i magen.

Dette er nok et dumt spørsmål, men jeg kom til æ tenke på det: det at jeg ikke fikk karra meg opp i stående, og dermed ikke fikk jobbet med tyngdekraften, kan det bidra til at en begynnende fødsel stopper opp...?
 
Hmm ja kanskje man skal la tyngdekraften hjelpe til?

Føler meg skikkelig deppa i dag =/ føler det aldri blir min tur, er 3 dager på overtid..
 
Hmm ja kanskje man skal la tyngdekraften hjelpe til?

Føler meg skikkelig deppa i dag =/ føler det aldri blir min tur, er 3 dager på overtid..

Sånn hadde jeg det også i går. Og er 4 dager overtid i dag :-( Er jo egentlig ingenting, men er passe tung og lei...
 
Back
Topp