Overtidsregning- graviditet.

fnuggi

Forelsket i forumet
Hei jenter.

Ser på papirene mine fra ordniær UL. Jeg har termin 3 oktober også står det at de de regner overtid fra de 15.10.12? Er ikke det LENGE?:O Vet jeg har god tid altså, men det var litt skremmende nesten.. Er på Haukeland. Trodde det nye var 10 dager jeg??
Litt forvirret.. Noen som vet?

Jeg hadde termin 1.10, og snuppa ble tatt med ks 16.10 altså 16 dager på overtid.. Da hadde vi vært 5 dager i igangsatt fødsel uten at det hjalp noe særlig. Var på overtidskontroll 7 dager på overtid, men tror det er nye regler nå. Det er jo tross alt 2.5 år siden veslemor ble fødtemoticon

Haukeland har for vane å ikke følge nye retningslinjer.. Jeg vet om en som måtte gå 19 dager over før hun ble satt igang etter at de nye retningslinjene kom. Haukeland forsvarer seg med at det "bare" er retningslinjer, ikke noe de MÅ følge..

De regner det slik, men du kommer til kontroll når det har gått 1 uke etter termin for å sjekke at alt er fint.

har termin 13.september og på ul papirene mine står det overtid fra den 25.09.2012..
Men alle gravide skal på overtidskontroll 7 dagar over termin, er vist slik dei nye reglene er.. så vurderer dei derfra kor langt man skal gå ut i fra korleis ståa er med mor og barn..

Hmm.. Jeg gikk på overtid etter de nye reglene kom.
jeg var på overtidskontroll en uke på overtid med ultralyd, modningssjekk osv.
Hadde termin 1.aug og skulle settes igang 132.aug. Heldigvis kom lillegutt natt til 13.
Men det kan jo tenkes at de har planlagt overtidskontroll av deg en uke etter termin.

Back
Topp