overtidskontrollen tok en overraskende vending. .

eia89

Betatt av forumet
Det viser seg nemlig at hun ligger i seteleie!!
Begynte å gråte da jordmor viste på skjermen at det som jeg har trodd har vært rumpa oppe ved ribbeina mine har være hodet hennes!
Jordmor på helsestasjonen bekreftet i uke 34 at hodet var festa, men det var altså feil..
Alle kan gjøre feil, men nå 8-9 dager på overtid, hadde jeg liten tid til å "bestemme" om jeg ønsker ks eller setefødsel. Blir litt frustrert fordi jeg kunne tenkt meg å ha forberedt meg mer!

Etter ct-skanning av bekkenet mitt hadde jeg heldigvis gode marginer å gå på. Så jeg tenker at det er verdt et forsøk! Blir satt igang imorgen tidlig med ballongkateter i første omgang for å se.
Som jordmor sa: hvis vi ser at barnet ikke detter lenger ned når riene begynner, eller at hun blir stresset så vil de selvfølgelig gjøre et snitt. Men da kan ingen si at jeg ikke forsøkte vertfall!

Huff, en lang dag med masse inntrykk.. Plutselig ble jeg utrolig glad for at jeg nå har gått på overtid! Tenk å finne ut av dette når fødselen var i gang! Det ville vært enda verre!

Meg og kjæresten dro på en siste kinodate på en stund, før han dro hjem for natten <3 spent og litt engstelig for hva morgendagen bringer! :)

Oi.....ja, det var nok et sjokk å få vite nå!!!!
Ønsker deg all mulig lykke til i morgen!!!!!!!! Håper du får en fin og rask fødsel :)

Ønsker deg lykke til! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Oj, for en beskjed. Ønsker deg masse masse lykke til i morgen :)

Oj det var litt av en beskjed åfå. Lykke til iallfall :) går nok bra skal du se:)

Oi, skjønner det kom som et lite sjokk, ja, men det går nok helt fint skal du se :) Det var nettopp snakk om setefødsel på et annet forum og der sa de aller fleste at de ikke hadde noen dårligere fødselsopplevelse selv om det barnet kom den veien. De har god kompetanse på det idag. Lykke til :)

Vet hvordan det er. Det blei oppdaget sete hos meg på overtid sist svangerskap. Men det ble bestemt ks etter vendingsforsøk da.

De tok noen undersøkelser i dag, og fant at hun nesten ikke har noe fostervann :( Da kunne de ikke sette meg i gang, men bestemte at det blir keisersnitt i morgen.. Jeg er egentlig litt letta, var veldig engstelig for igangsettelse, setefødsel og risikoen rundt det, selv om jeg vet jeg er i trygge hender.
Nå håper jeg bare at ikke fødselen starter av seg selv før morgendagen. .

Lykke til i morgen! :)

Lykke til! Krysser fingrene at alt går bra!!!

Lykke til! Håper alt har gått fint!

Back
Topp