Overtidskontroll

Veronica 1991

Brian Aleksander <3
Januarhula 2014
Hallo!
Nå er det så mye forskjellig jeg hører[emoji4] hvem bestiller overtidskontroll og når er det vanlig å gjøre det?
Var på forhåpentligvis min siste svangerskapskontroll idag, termin er på lørdag, fastlegen sa at han satt meg opp på en ny kontroll neste torsdag for å evt bestille en overtidskontroll.. jeg synes jo det virker veldig lenge å vente? Fra lørdag til torsdag med å bestille?
Lurer på om jeg da skal ringe selv på mandagen som kommer? Hva har dere/ skal dere gjøre?
 
Tror det er litt forskjellig praksis rundt om. På St.Olavs er det vanlig å ringe til sykehuset selv 5-6 dager over termin for å bestille overtidskontroll, men leser om mange som får det ordnet av jordmor/lege på kontrollen rundt termin og.
Kan vel uansett ikke skade og ringe sykehuset for å høre hvordan praksisen er...
 
Hallo!
Nå er det så mye forskjellig jeg hører[emoji4] hvem bestiller overtidskontroll og når er det vanlig å gjøre det?
Var på forhåpentligvis min siste svangerskapskontroll idag, termin er på lørdag, fastlegen sa at han satt meg opp på en ny kontroll neste torsdag for å evt bestille en overtidskontroll.. jeg synes jo det virker veldig lenge å vente? Fra lørdag til torsdag med å bestille?
Lurer på om jeg da skal ringe selv på mandagen som kommer? Hva har dere/ skal dere gjøre?
Som KTME sier så ringer en selv på St. Olav. Fikk med skriv fra jm når jeg var der på onsdag med nr keg skulle ringe og prosedyren rundt det. Har hørt om andre sylehus der prosedyren er at jm eller lege ringer.
Jeg har termin idag (15) og fikk også beskjed om å ringe på torsdag. Slik jeg forstod det ville jeg da få en time, mest sannsynlig fredag. Der vil de vurdere hvordan babyen har det, modning og ligningene. Det kan da eventuelt bli satt igang da hvis det er årsak til det, hvis ikke vil det bli satt opp ny avtale og videre plan. På St Olav kan en gå opp til 11 dager over før en blir satt igang. For min del betyr det at keg ikke nødvendigvis blir satt igang før 26 desember.
 
Hos meg bestilte jm det da jeg var på kontroll to dager før termin, men ta en tlf og hør med sykehuset :)
 
Jeg var hos jordmor 40+0 og fikk beskjed om å ringe sykehuset selv noen dager før det hadde gått en uke.
 
Her har jordmor alltid bestilt overtidskontroll, og det gjorde hun på torsdag for det var min siste svangerskapskontroll, er 40+4 uker:happy: Vet at legen også kan, og ei venninne bestilte selv..
 
Jeg fikk beskjed av legen at jeg skulle komme inn igjen der 3 januar. Da skulle han bestille time til overtidskontroll. Syns det var seint. Siden jeg da er 10 dager på overtid.
 
Jeg fikk beskjed av legen at jeg skulle komme inn igjen der 3 januar. Da skulle han bestille time til overtidskontroll. Syns det var seint. Siden jeg da er 10 dager på overtid.
Veldig seint! Overtidskontroll skal jo være på dag 7?
 
Hvilket sykehus hører du til? I Oslo så er det lege/jm som bestiller overtidskontroll på sykehuset på dag 7.
 
Ja jeg og syns det var veldig seint. Sist gang var jeg inne på dag 7. Så tenker jeg bestiller time til legen første dagen de åpner igjen i romjulen. Så de får bestilt time. Min dag 7 faller jo på nyttårsaften :) kanskje de kan fikse nyttårsbarnet. Hehe
 
Har du ikke mulighet til å ringe jordmoren å høre?
 
Jeg skal føde på ahus og går ikke til jordmor, bare fastlege[emoji4]
Har time på torsdag 21 desember kl 11.45 evt ringer jeg ahus på mandag/tirsdag og hører med de[emoji4]
 
Jeg skal føde på ahus og går ikke til jordmor, bare fastlege[emoji4]
Har time på torsdag 21 desember kl 11.45 evt ringer jeg ahus på mandag/tirsdag og hører med de[emoji4]

Du kan i hvert fall ringe å bestille selv på Ahus og jordmoren min sa at det var lurt å ringe 2-3 dager før dag 7 :)
 
På Ahus skal man selv ringe 6 dager over. Men om det er medisinske grunner til at man ønsker/trenger tidligere må jordmor eller fastlege henvise deg, ellers aksepterer de det ikke.
 
På Ahus skal man selv ringe 6 dager over. Men om det er medisinske grunner til at man ønsker/trenger tidligere må jordmor eller fastlege henvise deg, ellers aksepterer de det ikke.
Denne er gammel men jeg spør for det. Er det dag 11 på Ahus man blir igangsatt?
 
Back
Topp