Overtidskontroll

budeiemamma

Blir kjent med forumet
hei:) Var på overtidskontroll i dag siden jeg var bekymret for at tidlig ul termin stemmer bedre en oul. Jeg er i følge tidlig ultralyd termin 41+2.. Var veldig rart å være der siden det var mye frem og tilbake mellom avdelingene, men alt sto fint til med lillegutt og han ble målt til å være ca 3600/3700g :D Har time på fredag til igangsetting(hvis jeg forsto riktig) hvis det ikke har skjedd noe til da. Jeg hadde bare 1 cm åpning, men fikk en litt ufrivillig stripping med det samme og etter det har det murret veldig.. Håper det hjalp, for syyykt ondt var deet vertfall...

Mange som er på overtid her? Håper det starter av seg selv snart! :)

Krysser fingrene for at det blir fortgang hos deg nå!

Jeg er 41+1 i dag, og har overtidskontroll i morgen, så det blir spennende å se hva de finner og om ting virker å nærme seg :) Har ikke sjekket modning ellernoe enda, så håper å få en liten pekepinn :)

Sniker litt fra juli:) Hvordan gjør dere det i forhold til overtidskontroll? Må dere selv bestille time, eller er dette noe helsestasjonen ordner automatisk? Pleier de kontrollene å bli prioritet? Opplever at jordmoren min til stadighet er så opptatt :p
Masse lykke til :)

Sniker litt fra juli:) Hvordan gjør dere det i forhold til overtidskontroll? Må dere selv bestille time, eller er dette noe helsestasjonen ordner automatisk? Pleier de kontrollene å bli prioritet? Opplever at jordmoren min til stadighet er så opptatt :p
I forrige svangerskapet mitt satte jordmor opp overtidskontroll på den siste ordinære svangerskapskontrollen :) Regner med hu gjør det når jeg skal på siste kontrollen nå til fredag også:)

Jordmor skal henvise deg til overtidskontroll på sykehuset på siste jm-time:-) etter rundt 7dager er du 'sykehusets ansvar' :D

Spørs fra sykehus til sykehus :) Her bestiller vi time selv når man er kommet 5-6 dager over ultralydtermin (St Olav i Trondheim), men det vanligste er at jordmor ordner det på siste ordinære kontroll eller lignende tror jeg :)

Føler det blir høyt prioritert her ihvertfall, ringte i ettermiddag og fikk time allerede i morgen tidlig, men det er jo tilfeldig i forhold til hva slags kapasitet de har, her begynte det faktisk å fylles opp med kontroller denne uka, så hun jeg prata med sa det var bra jeg ringte når jeg gjorde :) Så i morgen starter det for meg med en ultralyd på morgenen, også vil resultatet på den (pluss hva jeg selv vil) avgjøre om jeg henvises direkte til føden for vurdering eller om det blir svangerskapspoliklinikken for videre sjekk og tiltak :)

Legen min har henvist meg i dag, fikk time på onsdag som er 1 uke over termin :)

Back
Topp