overtidskontroll

Vanilla

smell of coffee
Jeg fikk endelig en telefon fra sykehuset (fr.stad) i dag om å komme inn på overtidskontroll på fredag (41+3)
Hva skjer på en slik kontroll? Bør jeg ta med meg fødebag og mann?
Plutselig ble jeg litt skeptisk om jeg bør dra alene eller ikke:p Bør sies at jeg bor 15min gange fra sykehuset og mannen jobber 1,5 times avstand med tog.

Takk for all info:)

Tror jeg ville tatt med mannen min, men vet ikke hva som er vanlig da.. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skal også på en sånn kontroll på fredag,.Det jeg mener vi skal er og evt .sette en dato for igang setting om baby ikke har kommet inne den og den dato?
Muligens kjenne etter modning?

Men sikkert forskjellig i fra sykehus,så ta med mann og bag du tilfelle:)

Her starter de ikke igangsetting på fredager på grunn av lavere bemanning i helger. Og man må følges opp mer.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

De sjekker str på babyen og mengden med fostervann, viss alt ser bra ut venter de nokk noen dager til. Men jeg ville hatt mannen med på komtrollen ;)

Jeg skal også på "overtidskontroll" på Fredrikstad på fredag. Skal sjekke hvor stor han er, modning, åpning og snakke om igangsetting.
Mamma må kjøre meg, for jeg orker ikke kjøre så langt, så hun blir med meg.
Mannen lurte på om han skulle avspasere og bli med, men ga beskjed om han ikke trengte det. Tar med meg lommeboken og helsekortet:D

Jeg skal på overtidsvurdering den 15.05. Bergen. Fikk beskjed fra jm for å ta med urinprøve og dokumenter. Baggen må være med- men trenger ikke å ta med fra bilen med en gang. De sjekker alt mulig (baby, kynnere, fostervann, modning osv.) og da vurderer de. Kanskje det haster så da kan det godt være en hastekeiser eller igangsetting.. Men så sa jm at de fleste blir sendt hjem fordi fødsel for de fleste begynner om 2-3 dager fra seg selv.. :dontknow

Jeg skal også på fredag. Tar med papirer, kamera og mann på kontrollen.

Bagen ligger i bilen. Dato for overtid og igangsetting er satt til 13.mai. 11dager over (ny norsk standard)

Jeg kom meg aldri til timen min, fikk tidlig time, på termindato, pga at jeg hadde et så tungt svangerskap. Jeg fikk da beskjed at de her satt aldri i gang på overtidskontrollen, så lenge det ikke sto på helse og liv å få ungen ut med en gang da, men de sjekket alt og så ble de satt en dato for i gangsetting.

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk for alle svar! Lykke til i morgen til dere andre som også skal på kontroll i morgen, endelig skjer det noe selv om det kanskje ikke blir baby på oss alle helt ennå:dance008

Update fra min kontroll: Alt er bra med baby og får tirsdag som dagen de setter igang fødselen. Eneste dårlige nyheter jeg fikk var at urinveisinfeksjonen jeg har hatt i påsken har kommet tilbake og derfor kan jeg ikke føde i vann i den avdelingen jeg hadde forberedt meg til. Siden de også har bestemt seg på mitt sykehus å ikke ha lystgass denne mnd så sitter jeg plutselig igjen men de alternativene jeg ikke hadde ønsket, men det viktigste er så klart at baby får behandling så fort han blir født om han har blitt påvirket av min urinveisinfeksjon.
Utrolig lettet over en "slutt" dato, gleder meg utrolig mye til å møte mini:Heartpink

Det går fort til tirsdag og det kan jo også hende at baby velger å komme før den tid. Masse lykke til, så håper jeg det går bra med urinveisinfeksjonen.

Så gøy:)
Da er det jo bare noen dager igjen til du får møte babyen din ❤️

Overtidsvurdering 16.05 her. Tar med mannen, urinprøve og papirer;)
3 dag overtid, å kjennes ikke ut som tullemor har planer om å komme helt enda.ø

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp