Overtidskontroll

Dunja

Forelsket i forumet
Skal til legen i morgen (termin 17. mai) og da har han sagt at vi skal ringe å bestille overtidskontroll. Noen som har erfaring med det? Når får man time? Er det et bestemt antall dager etter termin? Skal føde på ahus, hvis noen har erfaringer derifra...

Sist gikk vannet dagen etter termin og dagen jeg hadde time, fødte to dager etter, så jeg har ikke verdt med på dette før...

Jeg fikk bestilt overtidskontroll på mandag jeg hadde termin (den 13) og fikk overtidskontroll og kanskje igangsetting neste mandag. :) det skal vanligvis ikke gå mer enn 11 dager på overtid, men mamma gikk 20 dager over med 2 av sine :) håper det hjalp litt :) kjenner man blir ganske lei nå som man går over :/

Når jeg va hos jm på 40 ukers kontrollen så ringte hun å fikk time til overtidsvurdering 1 uke etter termin. Så i måren skal eg på kontroll. Men dette er på KK i bergen. Vet ikke om alle fødesteder kjører samme regel :)

KK i Bergen har iallefall nytt opplegg der de kjører kontroll 7 dager etter termin. Da blir det vanlig kontroll + ultralyd + ctg-registrering og evt vaginal undersøkelse. Usikker på om de setter i gang tiltak denne dagen om man ikke er moden, men maxgrensa er iallefall 12 dager her i Bergen.

Virker som det er litt ulik praksis fra sted til sted :) Jeg hadde termin 11, og skal iallefall på første overtidskontroll lørdag 18 :)

7 dager over i Skien også. Så blir det vurdert derfra når du ev. blir satt i ang. Trur de prøver å få det til ca 11 dager over.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Takk for gode tilbakemeldinger. Da vet jeg litt hva jeg går til. Håper jeg får time etter 7 dager jeg også.
Selv om jeg nå mest håper på at alt bare starter plutselig idag=) derimot er det dessverre ingenting som tilsier det.

Back
Topp