Overtidskontroll

mamma til 2 snart 3

Blir kjent med forumet
Noen som veit hva som skjer på overtidskontrollen, og hva jeg kan forvente meg? Får jeg dato for igangsettelse der?

Jordmoren min fortalte at det var CTG, ultralyd ev. sjekking av modning og stripping... kanskje de tok vannet til og med....

sikkert litt forskjellig fra sykehus til sykehus om du får vite om igangsetning. Jeg skal på overtidskontroll en 14, og Ullevål setter igang den 12. dagen etter termin - som blir to dager etterpå for min del. men hvis de tar vannet så kasnkje før!

Jeg var på det sist gang, og jeg minnes det var UL, sjekking av modning og stripping som ble foretatt på meg i hvertfall, så tror jeg at jeg fikk time til eventuell igangsetting, men det husker jeg ikke helt. Riene startet i hvertfall neste kveld. :-) Håper på noe lignende denne gangen, vil heller inn litt før 10 dager for å bli strippet, så jeg forhåpentligvis kan gå naturlig i fødsel framfor igangsetting, for jeg må si det er å foretrekke.
Om jeg ikke kommer inn skal jeg nå i hvertfall "bruke" mannen min så kanskje vi klarer å starte noe selv. ;-)

Oi, spennende hvis de kan gjøre noe inni her samtidig for å kanskje få det igang naturlig, har 2 cm åpning, som jeg har gått med i 1 uke nå.. Vil helst at det skjer av seg selv. Håper ting skjer snart, er bare 3 dager på overtid, men utrolig kjedelig når ting har begynt, og har småvondt hele tida.. Lykke til dere andre også, vi får håpe det blir baby på oss snart :)

Var på det i dag:)

Ctg,ultralyd,legen sjekka livmorhalsen,urinprøve og blodtrykk

Legen her kunne godt tatt vannet,men iogmed at det var fullt på føden så gjor han ikke det.
Å så vil dei at fødselen egentlig skal starte av seg selv:)

lykke til:)

Så kjedelig at det var fult der da :( men selvfølgelig best at det skjer av seg selv. Tøyet de litt på livmorhalsen (strippa), og fikk du evnt. time til igangsettelse?

Back
Topp