overtidskontroll.

gullungenmin

Forelsket i forumet
Hva sjekker de der?
Jeg er 7 dager over når jeg skal ditt imorgen. De kaller dette svangerskapet for risikosvangerskap pga hun første ble tatt med KS i uke 35. 
Bør jeg pakke en fødebag å ta med? (nei den er ikke pakket enda gett) 

Leste på Ahus.no at de anbefalte å ta med det så brått ble jeg ille usikker på om de evt kan sette meg igang imorgen. 

Jeg ville pakket og tatt med i tilfelle. Hvis du/dere kjører bil, kan du jo legge igjen bagen hjemme.
Kommer litt ann på hvor langt unna dere bor også da. Hvis det er 10 min til sykehuset f.eks, så kan jo kjæresten din kjøre hjem og pakke for deg om det blir igangsetting? Eller du kan pakke så den står klar hjemme. Er jo lurt å ha det iorden om det skulle skje noe :)

Sjekker leie (hovud - festa eller ikkje), fosterlyd, litt forskjellig på deg (ødem, smerter, BT, osv, det som ein som regel tar på kvar kontroll). Kan òg ta UL for å sjekke forstervannsmenger og blodgjennomstrømming i navlestreng. Ikkje vanleg med status-sjekk nedantil, med mindre ein ber om det.

Hulder skrev:
Sjekker leie (hovud - festa eller ikkje), fosterlyd, litt forskjellig på deg (ødem, smerter, BT, osv, det som ein som regel tar på kvar kontroll). Kan òg ta UL for å sjekke forstervannsmenger og blodgjennomstrømming i navlestreng. Ikkje vanleg med status-sjekk nedantil, med mindre ein ber om det.

Her blei eg og sjekka "forneden", for å undersøke modning. Eg blei satt i gang på overtidskontrollen, men så var eg og 14 dagar over termin.

Back
Topp