Overtidskontroll på sykehuset

Trultemor88

Gift med forumet
JuniJubel2021
Når det kommer til det så er jo en av tingene de vurderer å sette igang. Om de beslutter å sette igang fødselen gjør de det der og da eller får man time for å komme tilbake? Alle ting man lurer på hehehehe

Sist fikk jeg time til overtidskontroll akkurat én uke etter termin, der de sannsynligvis ville satt opp tidspunkt for igangsettelse en annen dag. Kom aldri så langt, så jeg vet ikke helt hva som ville skjedd.

Jm sa til meg at hvis det kommer til overtid så før jeg time 9 dager etter termin for å prate om igangsetting. Også vil jeg da få ny time hvor det faktisk skal skje! Håper no det skjer av seg selv [emoji4]

Litt forskjellige retningslinjer på når man skal ha den trivselskontrollen/overtidskontrollen. Vet noen har det fast en uke over termin, mens Ullevål f. eks kan vente så lenge som 10 dager over termin. Hvis alt er bra med babyen på den kontrollen så skal man uansett ha et tidspunkt for neste møte/kontroll, evnt. dato for igangsetting. Men det kan være en grunn for å sette i gang samme dag. Ergo, man må være forberedt på alt. Men alle skal begynne igangsettelsesprosessen senest i uke 42+0, men så kan det også gå tre ytterligere dager på å få i gang fødselen.... Og hvis man da kommer igang med fødselen først på den tredje dagen med igangsetting så kan det bli fire dager. Men da ser man en ende på det :)

Når det kommer til det så er jo en av tingene de vurderer å sette igang. Om de beslutter å sette igang fødselen gjør de det der og da eller får man time for å komme tilbake? Alle ting man lurer på hehehehe

Varierer nok, men jeg fikk time til ny kontroll to dager senere. Fikk ikke beskjed da om at jeg skulle settes i gang siden jeg "bare " var 7 dager over på overtidskontrollen, men de bestemte på kontrollen 2 dager senere at de ville sette meg i gang der og da siden blodtrykket var veldig høyt.

Varierer nok, men jeg fikk time til ny kontroll to dager senere. Fikk ikke beskjed da om at jeg skulle settes i gang siden jeg "bare " var 7 dager over på overtidskontrollen, men de bestemte på kontrollen 2 dager senere at de ville sette meg i gang siden blodtrykket var veldig høyt.
Hvor lenge lar de det gå om alt er fint? Hva er makstiden for å gå over?

Hvor lenge lar de det gå om alt er fint? Hva er makstiden for å gå over?

Her mener jeg det er 12 dager, men sist husker jeg det varierte litt mellom sykehusene fordi de brukte ulike måter å regne svangerskapslengde på. Vet ikke om det er sånn enda

Her mener jeg det er 12 dager, men sist husker jeg det varierte litt mellom sykehusene fordi de brukte ulike måter å regne svangerskapslengde på. Vet ikke om det er sånn enda
Blæh så lenge[emoji30] håper det blir som første gang da. Dagen før termin hehe

Eldste ble født på 12. overtidsdagen [emoji85] Unner ingen å gå så langt over [emoji28]☹️

Med første så starta fødselen av seg sjølv natta før overtidskontrollen, så eg veit ikkje kva dei ville gjort der (7 dager over).
Med nr. 2 var eg på overtidskontroll 7 dager over, dei sjekka at alt var fint med baby og meg før eg blei sendt heim. Eg fekk velge mellom to dager for igangsetting sidan det var jul. Enten 23 eller 25 des (10 og 12 dager over). Eg var knust sidan jordmor sa til meg at eg kom til å bli satt i gang på første kontroll... eg valgte 12 dager over i håp om å slippe at han fekk bursdag på julafta. Fødselen starta av seg sjølv natta før eg skulle settast i gang

Back
Topp