Overtidskontroll på sykehus

Agoosek

Forelsket i forumet
Jeg har termin nå på søndag og begynner å tenke at barnet kommer ikke før.. Derfor begynte jeg å lure på hvordan det er med en overtidskontroll på sykehuset? Jeg har jo nemlig time hos fastlegen 8 dager etter termin men leste at alle skal sjekkes på sykehuset senest dag 7 dvs en dag før kontrollen hos fastlegen I tilfellet dette blir aktuelt skal jeg selv kontakte sykehuset eller tar de kontakt med meg? Og når burde jeg ta kontakt da? Jeg var mer enn sikker at jeg vil føde lenge før termin så nå jo nærmere termin jeg er jo mer forvirret jeg er.. :eek:

Hm.. Her fikk jeg beskjed om at jordmor kommer til å henvise meg til overtidskontroll på sykehuset når jeg er på siste kontroll hos henne før termin.

Samme her. JM sa at hun ringte riksen dersom jeg ikke fødte til termin også fikk jeg overtidskontroll der. Bare spør legen eller ring føden og hør hvordan det er. Ikke noe vits å gå rundt å lure og uroe seg.

Takk :) går jeg over termin så ringer jeg sykehuset dagen etter :) har ikke tenkt på det før derfor spurte jeg ikke legen :confused: Særlig at førstemann ble født før termin .. Men men har fortsatt 3 dager igjen til termin ...

Jeg har termin i dag og var hos jm. Hun ringte sykehuset og meldte meg til overtidskontroll om en uke. Da ringer sykehuset meg dagen før(onsdag neste uke) og gir meg en time til torsdagen. Har jeg født før deg ringer de meg selvfølgelig ikke ;)

Har time hos jordmor den 11. februar, dagen etter termin. Dersom jeg ikke har født skal hun kontakte sykehuset for igangsetting. Da blir jeg satt igang iløpet av onsdag eller torsdag. Håper jeg har født før neste søndag, for da har jeg bursdag.

Har time hos jordmor den 11. februar, dagen etter termin. Dersom jeg ikke har født skal hun kontakte sykehuset for igangsetting. Da blir jeg satt igang iløpet av onsdag eller torsdag. Håper jeg har født før neste søndag, for da har jeg bursdag.
Er det noen spesiell grunn til at du blir satt i gang om du ikke føder til termin?

Nei. Tror ikke det.
Trodde ikke de vurderte igangsetting så tidlig hvis der ikke var nå grunn til det. Her vurderes igangsetting 12 dager på overtid (så lenge alt ser fint ut på overtidskontrollen), og unn harstad og unn narvik er jo strengt tatt begge underlagt unn, så skulle tro de fulgte samme retningslinjene.. Derfor jeg lurte :)

Trodde ikke de vurderte igangsetting så tidlig hvis der ikke var nå grunn til det. Her vurderes igangsetting 12 dager på overtid (så lenge alt ser fint ut på overtidskontrollen), og unn harstad og unn narvik er jo strengt tatt begge underlagt unn, så skulle tro de fulgte samme retningslinjene.. Derfor jeg lurte :)

Er jo egentlig samme sykehuset, i bunn og grunn.

Er jo egentlig samme sykehuset, i bunn og grunn.
Ja, derfor jeg stusset på at det gjøres forskjellig :p *pakker baggen og drar hjem til Narvik frem til termin i stedet* hehe, neida :) satser på han kommer når han er klar og at jeg slipper igangsetting :)

Ja, derfor jeg stusset på at det gjøres forskjellig :p *pakker baggen og drar hjem til Narvik frem til termin i stedet* hehe, neida :) satser på han kommer når han er klar og at jeg slipper igangsetting :)

Det kan sikkert ha noe med min medisinske historie. Har vært mye på sykehus de siste årene.

Back
Topp