Overtidskontroll - igangsetting

sussi86

Forelsket i forumet
Juli13-jentene
I morgen og jeg gruer meg litt også.. Tenker tilbake på den jeg hadde med storesøster, en dag med masse venting, ble satt i gang med modningspiller så jeg ble innlagt. Kom på et rom med to andre som ikke var lengre på vei enn ca uke 30 som hadde sf begge to. Gubben fikk ikke være med på rommet siden det lå to andre der og for meg var det ikke aktuelt å ligge der å klynke meg alene igjennom reiene når to andre lå å prøvet å sove.. Det det endte med var at jeg satt meg ut i tv stuen til gubben å jamret meg igjennom reiene der.. Men da hadde jeg iallefall samboeren min der. Da reine ble sterkere nektet jeg å gå inn igjen på rommet så meg å samboer ble stuet inn på et kontor hvor de trillet inn en seng til meg. Syns hele opplegget bare var skikkelig dårlig. Sure jordmødre var det også, så håper de jeg treffer på nå er litt hyggeligere!

Det jeg lurer på er om dette er vanlig prosedyre under igangsetting at man havner på rom med flere andre? Om partner vanligvis ikke får være med på igangsetting av fødsel?
Dette var forøvrig på kk.

Jeg er en person som vanligvis ikke gjør mye utav meg selv å jeg liker iallefall ikke å vise for andre at jeg har smerter men jeg blir litt brelete om en skal kalle det det.. Må ha enten samboer eller min mor til stede med meg.. De trenger ikke gjøre så mye men bare være der å jeg kjenner jeg blir helt matt av tanken på at det gjerne blir som sist. Nå er det jo ikke sikkert jeg blir satt i gang i det hele tatt i morgen heller.. Er jo bare 7 dager over da. :)

Hvor mye tar de egentlig hensyn til dine følelser på å bli satt i gang?
Ble litt syte innlegg dette her også ser jeg! Hihi.. Jaja.. Godt å få luftet tankene litt!

Termin 16 Juli

Huff... kjenner ikke til normal prosess, men håper virkelig at du får det bedre denne gang. Skader ikke å fortelle om dine tidligere erfaringer - evt skrive dem ned og gi til dem.
Virker iallefall som du opplevde en unntakstilstand forrige gang, for det hørtes helt rart ut..

Krysser fingrene for at det blir bedre denne gang for deg.

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Da jeg ble satt i gang fikk jeg føderom og var der sammen me sambo til guttn kom ut... dvs 16 timer fra pillene... var der i to timer etter fødselen så fikk vi enerom (det eneste enerommet de har)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg ble satt i gang på kk sist. Satt først i en stol med ctg og sparketest i en evighet før jeg fikk modningstablett. Kom da på rom med ei anna. Så ble jeg flytta til føden på enerom når jeg hadde to cm ca, og da var jeg der til jeg hadde født. Er jo ikke noe kjekt å ikke kunne ha med seg mannen eller en annen støttespiller da.. og ikke så gøy å måtte dele rom... Håper du får det slik du ønsker denne gangen! :) Jeg skal på overtidskontroll 31. om jeg ikke har født innen da.

Takk for svar :) jeg håper det blir en bedre erfaring enn sist men det skal jo ikke så mye til før det blir bedre enn det. ;)

Termin 16 Juli

Lykke til i dag:) håper det blir en fin opplevelse og gleder meg til oppdatering:)

-Gutt 27.01.2010 <3 -Termin 17.07.2013 <3

Høres ikke ut som en kjekk opplevelse. Håper det blir bedre for deg denne gangen. Umenneskelig å la deg jobbe igjennom riene alene med ukjente mennesker på rommet.

Krysser fingrene for deg at det blir bedre denne gangen og masse lykke til.

♡♥Frøkna kom 7 Juli 2013 - Termin 15 Juli 2013 ♥♡

Tusen takk damer! :) nå har jeg vært hos legen å tatt ul, sjekket modning og blitt strippet. Hadde 1-2 cm åpning og var godt tøyelig! Prinsessen ble estimert til 4550g men han tippet hun ble litt mindre enn det da han ikke fikk de beste hode målene men med andre ord det blir en stor jente. ;) nå sitter jeg å venter på å få rom slik at de kan sette meg i gang.. :) skal få modningspiller denne gangen også. Så nå blir det spennende å se hvor leng tid det tar ;)

Termin 16 Juli

Lykke til med igangsetting :)

Vente ei tulle 20 juli <3

Jeg ble satt igang denne gangen og da var mannen med helt til alt stoppet opp og jeg fikk tildelt venterom sammen en annen og far måtte hjem.... Dårlig, så han booket seg inn på hotellet på Ullevål hvor vi uansett skulle ha tom når bebissen kom. Han ble tilkalt med en gang ting begynte og var med på alt , så det ordnet seg tilslutt :)
Lykke til ;)

Jeg ble satt igang denne gangen og da var mannen med helt til alt stoppet opp og jeg fikk tildelt venterom sammen en annen og far måtte hjem.... Dårlig, så han booket seg inn på hotellet på Ullevål hvor vi uansett skulle ha tom når bebissen kom. Han ble tilkalt med en gang ting begynte og var med på alt , så det ordnet seg tilslutt :)
Lykke til ;)

Det er det der jeg syns er så dårlig at man blir stuet inn på rom med flere andre og far får ikke være med.. Det skjedde denne gang med meg igjen.. Ligger nå inne på rom med to andre og far ble sendt hjem for jeg går ikke ny tabl før i morgen tidlig.. *skuffet*

Problemet mitt er at jeg er utrolig følsom å under fødsel/rier så gråter jeg gor ingenting. Så for meg er det alfa omega å ha sambo her ( det er det nok for alle) men jeg ligger bare å gråter for meg selv når han ikke er her. Føler meg så forlatt å det er ikke en følelse jeg liker. :( meeeen jeg ber til høyere makter at jeg klarer å sove meg igjennom de svake sammentrekningene jeg har og er da klar for ny økt i morgen. :)

Veldig bra at de iallfall ringer fedrene når ting begynner å skje da! :)

Fytti grisen. Syns far burde fått være der igjennom prossessen. Begynner å bli redd for å bli satt i gang nå merker jeg. Har kanskje store forventninger til fødsel men det skal jo føles trygt ut syntes jeg..

Fytti grisen. Syns far burde fått være der igjennom prossessen. Begynner å bli redd for å bli satt i gang nå merker jeg. Har kanskje store forventninger til fødsel men det skal jo føles trygt ut syntes jeg..

Back
Topp