Overtidskontroll i går

Angelicka

Forumet er livet
Kontaktet føden i går pga. litt lite bevegelse i magen. Fikk komme inn og tok sparketest, og da fant de like greit ut at de kunne ta overtidskontroll på meg samtidig. Alt så kjempefint ut både i forhold til blodtrykk, urin, og på ultralyd.

Sjekket modning, men er nok umoden enda, og med 2 cm åpning. Legen strippet meg, men jeg har desverre ikke kjent noe til noenting i etterkant. Uansett har jeg fått tid til igangsetting på fredag. Var godt å få en dato å forholde seg til, selv om jeg har lite lyst på en ny i gangsetting! Ble igangsatt med Leon og, 11 dager på overtid.

Det var bra at alt stod bra til da! :-)
Jeg var selv på ny overtidskontroll i dag og har fått 2 dager til på å gå naturlig i fødsel, ellers er det time for igangsetting på onsdag kl 10. 
Håper virkelig han kommer av seg selv, for jeg har også blitt satt igang før og det har jeg virkelig ikke lyst til en gang til. :-(

Nei, jeg håpet og håper virkelig jeg skal slippe unna det igjen. Men de har vel så og si lovet meg epidural om de skal ta vannet mitt denne gangen :p Tror jeg skal be om epidural uansett denne gangen. Men, ser ut som om disse babyene våre har det altfor godt inni der gitt! Jeg er på dag 6 på overtid i dag (tickeren min er litt feil), men har liksom ikke noe håp om at det skal starte av seg selv heller. Ganske rar følelse egentlig, for jeg har ikke blitt utålmodig enda heller! Har visst vært mer psykisk innstilt på å bli satt igang igjen enn jeg først trodde :p

I det minste får vi god tid til aaaaalle de siste forberedelsene da ;)

Jeg fikk til slutt epidural sist jeg ble satt igang og det var himmelriket! Men da hadde jeg jo hatt psyko rier i mange timer, følte meg helt utslitt av de smertene og ble helt sløva av lystgassen. Det ble ikke tatt noe vann på meg da, men riene satte jo virkelig inn med full styrke i 16 tiden og hun var ikke ute før rett før 02 så da kan du jo tenke deg selv. 
Med andremann gikk jeg naturlig i fødsel og fikk ikke sånne psyko rier før jeg hadde 5 cm åpning og da varte de jo slettes ikke så lenge.
Huff, nei, må si jeg virkelig gruer meg til det der. :-(
Når det forsatt var umodent i dag, så begynte jeg å gi litt opp håpet jeg også, men i og med at jeg er 3. gangs så kan jeg jo håpe på at det kan gå fort, dersom det først starter. Vel uansett så er han her vel den 6. som jeg har fleipet med i lang tid, datteren vår er nemlig født 4.4, så da passer det jo at han kommer 6.6! ;-)

håper noe skjer for dere begge idag!!

muffinsdronningen skrev:
håper noe skjer for dere begge idag!!

jaaaa... dere har jo gått gravid i en evighet virker det som 

Gravid i en evighet ja, føles til tider sånn nå ja :D

Her tok de vannet mitt etter å først ha fått 4-5 cm med en modningspille, og det var stormrier konstant frem til pressefasen. Helt forferdelig! Jeg ba tidlig om epidural, men jordmor nektet visst å gi meg det.. For å si det sånn så har jeg skrevet i ønskebrevet mitt at jeg IKKE vil ha den jordmoren igjen...

Jeg har faktisk og sagt at det hadde vært stilig med den 06.06, men da må det vel plutselig sette i gang her. Har liksom ikke så mye håp om det i og med at jeg var umoden på kontrollen i går. Meeen, da blir det vel 08.06 her som blir datoen. Nesten litt merkelig å skrive det :p

Usj, håper du slipper det igjen.
Tingen  nå er at du har vært igjennom dette en gang før, så da er du litt mer bestemt når du kommer på føden selv.
Det var i hvertfall jeg andre gangen, jeg skulle IKKE ha lystgass, enda de maset på meg flere ganger og jeg sa klart i fra hva jeg mente om ting og tang, ikke noe usikkerhet den gangen nei! 
Ja, jeg begynner å bli så vant til å være gravid nå at jeg har vanskelig for å tro at det kan ta slutt. 

Ja, tror nok jeg vet mer hva jeg går til denne gang :) Litt ok det og egentlig!

Denne gangen har jeg forresten bestilt en enkel, kjapp og ukomplisert fødsel - hehehe!

Ja det har jeg også! 
Men nå som jeg ser det går mot igangsetting så begynner jeg å ane ugler i mosen. :-s 
Håper ikke det drar sånn ut som sist gang, da var det tross alt 10 dager før termin, så selv om det er umodent nå, så får jeg jo håpe at det likevel er mye mer modent enn det var den gangen.

Angelicka skrev:
Gravid i en evighet ja, føles til tider sånn nå ja :D

Her tok de vannet mitt etter å først ha fått 4-5 cm med en modningspille, og det var stormrier konstant frem til pressefasen. Helt forferdelig! Jeg ba tidlig om epidural, men jordmor nektet visst å gi meg det.. For å si det sånn så har jeg skrevet i ønskebrevet mitt at jeg IKKE vil ha den jordmoren igjen...

Jeg har faktisk og sagt at det hadde vært stilig med den 06.06, men da må det vel plutselig sette i gang her. Har liksom ikke så mye håp om det i og med at jeg var umoden på kontrollen i går. Meeen, da blir det vel 08.06 her som blir datoen. Nesten litt merkelig å skrive det :p

jeg var helt umoden når jeg var på kontroll men 3 dager etter så var han ute!

Back
Topp