overtidskontroll hos lege/JM?

Klarsometegg

blir kjent med forumet :)
*MIA*
Fikk et skriv fra jordmor om at man skulle ta kontakt med svangerskapspoliklinikken hvis man ikke hadde født 6-8 dager etter ultralydtermin, og da komme inn på kontroll. Det jeg lurer på da, er om det er nødvendig med overtidskontroll hos lege/JM i kommunen. Blir vell litt smør på flesk? Eller?

Jeg ble henvist av legen til overtidskontroll siste kontroll jeg var der. Da var jeg 39+5. Får time til overtidskontroll uansett, og om jeg føder før overtidskontrollen så ser de det på sykehuset og sletter timen min.

Idag var min siste time hos JM (er 1 dag på overtid nå) og skal ikke på kontroll hverken hos henne eller lege igjen, nå er det sykehuset som overtar meg helt:)

Jeg var på kontroll hos jm i dag, er 39+5. Hun ringte opp på sykehuset og bestilte overtidskontroll på føde poliklinikken neste uke. Pga min helse-historikk skal jeg på kontroll tidligere enn 40+6. Om jeg føder før det, skal jeg ikke bry meg noe om denne timen selvsagt

Sent from my iPhone using BV Forum

Jordmora på poliklinikken ville ha meg på kontroll 1 mai, da er jeg 41+1. Men pga helligdag og inneklemt dag dagen etter så droppa vi å sette opp time foreløpig. Her må jeg faktisk på svangerskapskontroll på føden på skjærtorsdag, for jordmora er på jobb der da og jeg må på kontroll ukentlig fra neste uke av;)

Jeg gikk ca to uker over termin forrige gang, og da var det også sykehuset som tok over etter terminen. Da var det en overtidskontroll der før fødselen startet.

Her blir man satt opp til overtidskontroll en uke over UL termin.
Jeg har termin i dag og hadde kontrolll i dag. JM ringte sykehuset mens jeg var der og satt opp en overtidskontrolltime til meg.

Jeg skal til jordmor på termindagen (hvis jeg ikke har født da) og da ringer ho sykehuset og bestiller overtidskontroll på sykehuset.

Takk for svar! :-) da virker det som at jeg har forstått det riktig og at overtidskontroll er på sykehuset :-)

Back
Topp