Overtidskontroll hos jordmor?

Frøken Fryd

Elsker forumet
Juli13-jentene
Jaja...skulle på overtidskontroll hos jordmor idag...hun var visst sykemeldt ut uken...
Så fikk time på mandag!?!
Er jeg fremdeles gravid da, så blir en henvisning sendt til sykehus. Så er det opo til dem når jeg skal inn for igangsetting. ..
Er det meg, eller er det lenge å vente?
Hadde jo termin på søndag... og er 8 dager over når jeg skal på den timen...

Hatt mens murringer i hele natt og hadde kynnere hele dagen i går - konstant nærmest...
Håper det er et tegn på at ungen har vett til å komme ut av seg selv snart.
Har ikke noe problem med å gå over, men merka jeg ble litt skuffa med den timen i dag og hvordan tiden fremover blir...

Men sol og fint vær i dag og... lurer på hva vi skal finne på...

Forhåpentligvis siste gravid bilder???
1374650567419.jpg
1374650582772.jpg

Hva skal dere idag da?

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Jeg har fått overtidskontroll på sykehuset neste onsdag. Da er jeg en uke over. Håper at jeg ikke får bruk for den. Lykke til og håper du får en strålende dag i sola. Her drar vi på sjøen. Må nyte å bade så lenge jeg kan :excited001

Æsj, da hadde jeg også blitt skuffa.
Håper ting skjer snart for deg også:)

I dag skal vi hjem til byen og hente oss mere klær, så tilbake til huset til svigers som vi har for oss selv de neste ukene:)
-------------------------
Therese 5. april 2009
Trym 17. juli 2013

Trodde det var vanlig at sykehuset tok overtidskontrollen? Den består jo både av JM-sjekk og legesamtale. CTG-måling for å fastslå at baby har det fint, ul for å se at fostervann er ok og at navlestrengen fortsatt har hos gjennomstrømming..

Det viktigste er at du har det bra, og følger med på om du kjenner bevegelser. Har du bekymringer kan du uansett ringe føden..
Skikkelig fin kjole og mage, nyt siste dagene med baby på innsiden (og særlig nattesøvn)

Her skal vi straks til legesjekken for junior. Mistenker kort tungebånd, brystvortene mine faller snart av... :confused:

Trodde det var vanlig at sykehuset tok overtidskontrollen? Den består jo både av JM-sjekk og legesamtale. CTG-måling for å fastslå at baby har det fint, ul for å se at fostervann er ok og at navlestrengen fortsatt har hos gjennomstrømming..

Det viktigste er at du har det bra, og følger med på om du kjenner bevegelser. Har du bekymringer kan du uansett ringe føden..
Skikkelig fin kjole og mage, nyt siste dagene med baby på innsiden (og særlig nattesøvn)

Her skal vi straks til legesjekken for junior. Mistenker kort tungebånd, brystvortene mine faller snart av... :confused:
Huff...det siste hørtes ikke godt ut... masse lykke til med sjekken! Og god bedring til puppene dine ;)

Eg ska ringe føden lørdag og få tid til kontroll på søndag hvis d ikkje skjer noe før den tid :)
Eg har ultermin 21 ;)

Vente ei tulle 20 juli <3

Eg ska ringe føden lørdag og få tid til kontroll på søndag hvis d ikkje skjer noe før den tid :)
Eg har ultermin 21 ;)

Kan vi gjøre sånn? Ta kontakt med føden selv og få time? Trodde man måtte gå gjennom jordmor jeg...

Jordmor bestilte til meg på sykehuset.sist gikk jeg på kontroll etter termin hos jordmor men hadde fått vel dato for overtidskontroll ved 12 dager overtid på sykehuset og. Du kan jo ringe og bare høre evt;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kan vi gjøre sånn? Ta kontakt med føden selv og få time? Trodde man måtte gå gjennom jordmor jeg...

Eg fikk med skriv fra jordmor sist kontroll at eg sku ringe sjøl..
Kansje d e forskjellig fra sjukehus t sjukehus? :)

Huff...det siste hørtes ikke godt ut... masse lykke til med sjekken! Og god bedring til puppene dine ;)

Jeg har nå begynt juksetrikset med å la ham suge på lillefingeren min istedet når sugebehovet blir stort, barnelegen henviser oss til øre nese hals for kutting. Ser ikke ut til at noe skjer idag dog.. Håper ting blir litt bedre etter det! :-)

Jeg har nå begynt juksetrikset med å la ham suge på lillefingeren min istedet når sugebehovet blir stort, barnelegen henviser oss til øre nese hals for kutting. Ser ikke ut til at noe skjer idag dog.. Håper ting blir litt bedre etter det! :-)
Smart. Bra du noterte det såpass tidlig da! (Hørt at de kan få litt problemer med å snakke når den tunge-greia er for kort)

Smart. Bra du noterte det såpass tidlig da! (Hørt at de kan få litt problemer med å snakke når den tunge-greia er for kort)

Det var faktisk barselpleiere på nattevakt som tok tak i det. Jeg hadde sagt ifra om brystvortene og de så det når han gapa og tipsa barnelegen. Selv om det kan være frustrerende å få mye forskjellige svar og råd på forskjellige skift er det også mye lærdom å hente på å spørre om ting og å la de se på når man ammer! Idag fikk jeg korreks for å holde i puppen mens Johann spiste. Det er ikke bra for avslappingen til mor og kan dra i puppen så den blir mer sår. Greit å få innspill på :-)

Jeg ringte sykehuset selv på dag seks. fikk komme inn og fikk time for igangsetting til den 8 dagen på overtid, ble stripper på dag seks og hun kom på dag 7:) lykke til

Back
Topp