Overtidskontroll dag 7

Pusemor

Glad i forumet
*MIA*
I dag, tirsdag, har jeg en rutine overtidskontroll på fødepoli. Er spent på hva som kommer til å skje. Blir vel utinprøve, ctg, ul?
Håper de sjekker modning også, mest fordi jeg er supernysgjerrig.
Hadde det ikke vært for kulen på magen, og sparkene, hadde jeg ikke skjønt at jeg er gravid. Det skjer seriøst ingenting! Jo, forresten, gått opp 4 kg, og det må være vann. For magen (måler) har ikke vokst noe. Men det har beina mine, for å si det sånn.

Hvordan går det med dere andre på overtid?

Noen som har erfaringer å dele fra overtidskontrollen sin?

Jeg har vært på en overtidskontroll (fredag), hadde med urinprøve, lå ca 20 min med ctg, fikk en del skriv og info, ultralyd med vekstestimering og sjekket gjennomstrømning fra morkaka osv :) ble også sjekket for modning (2 cm) og ble strippet/hinneløsning. Blødde og kom masse slim etterpå i flere dager, men her er jeg, like god og rund ennå :P Skal tilbake i morgen og regner med det blir omtrent det samme opplegget da :)

Lykke til!! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

jeg var også på dag 7.. urinprøve, ctg (her skal de visstnok ha puls av baby når den hviler og når den har sparket.. min sov og jeg var ikke klar over at jm ventet på spark for hun tok sikkert en kaffikopp og så på skjermen på vakt/pauserommet. uansett lå jeg der i en god halvtime, for jeg kom ikke på at jeg skulle vekke babyen)
så videre til ul og vektestimering.. her ble han regnet til å være 3600 og det var jo ikke avskrekkende (ut kom han samme dag med 3975) kunne bli satt igang om jeg ønsket pga bmi og vektoppgang i sv.skap, men alt annet så fint ut, og jeg hadde født før så da ble det stripping som er vanlig prosedyre (frivilligt sef) her hadde jeg 4cm åpning (2cm to dager før hos legen) og hun gjorde det skikkelig så jeg begynte å kjenne det i ryggen.. på vei hjem kom det et par til, og hjemme var jeg i badekaret etter middag og så kom plutselig riene tett i tett og vi rakk akkurat inn igjen til sykehuset før lillevenn ble født..

Her var det urinprøve, måle mitt blodtrykk, ctg og UL for å sjekke fostervann, gjennomstrømning av navlestreng og morkake. Jeg spurte om de sjekket modning, men hun sa at det ikke hadde noe å si siden jeg ikke skal settes i gang i dag. Så da vet jeg ikke noe der. Selvom jeg har gått opp 35 kg, og snart bare består av vann, så er resten av helsa god. Så fikk ny time på fredag for sjekk. Da blir det vel kontrollert om jeg skal settes i gang, men det kunne hende de ventet med det til lørdag.

Back
Topp