Overtidsgrense

SleepingBeauty

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Jeg trodde at overtidsgrensen var satt ned noe de siste årene, men på sykehusets sine sider står det forsatt at det er emllom dag 12-14 man virderes å settes i gang!? Var det ikke snakk o å sette ned grensen til 7-10 dager!? Noen som vet?

I mine papirer står det overtid fra 25. Mai (11 dager over termin) Kan det variere fra sykehus til sykehus..?

Sent from my iPhone using BV Forum

I mine papirer står det overtid fra 25. Mai (11 dager over termin) Kan det variere fra sykehus til sykehus..?

Ja, det er mulig. Jeg gikk 13 dgr overtid sist, og mener at det etter dette kom nye regler som gjorde at man skulle settes i gang før 10 dager, og at noen sykehus praktiserte 7 dager. Det var etter masse mediaoppslag og fokus på fostrer som døde uforklarlig i mors liv på overtid.

Varierer fra sykehus til sykehus.

På St. Olavs har de satt en grense på 1 uke, men det er med et MEN. Hvis barnet har det bra (ikke for stort, god mengde fostervann, god gjennomstrømming) og mor har det greit så avventer de litt til.

Min overtidsdato er 11 dager etter termin...

Sent from my iPad using BV Forum mobile app

Det er nasjonale retningslinjer på når man er på overtid. Risiko svangerskap skal tilbys ul og ev igangsetting på dag 7. Ellers er det dag 11, står på helsedirektoratet sine sider. Disse kom i mai 2011, så hadde sykehuset nektet, hadde jeg referert til dette.

Jeg har fått på dag ti over termin. Så spørs nok helt hvilket sykehus.

Sist gang gikk jeg en uke over, men startet av seg selv heldigvis! Hadde blitt satt i gang på dag 10 om han ikke hadde kommet selv :)

På sykehuset fikk jeg informasjon om at en blir satt i gang 12 dag...

Sent from my iPad using BV Forum

Det var 11 dager inntil nå nylig, nå skal det vist være 10 dager. (Men for en god stund siden var det 14 dager.) Men legen min sa at de sjeldent ventet til dag 10 for det...

Det var 11 dager inntil nå nylig, nå skal det vist være 10 dager. (Men for en god stund siden var det 14 dager.) Men legen min sa at de sjeldent ventet til dag 10 for det...

Jeg fødte for ca 5 år siden, da var det 14 dager, jeg ble satt i gang på dag 13, og klarte det akurat i tide den dagen, hadde jeg ligget noen minutter lenger så hadde det blitt 14 dager over:eek:
Jeg er glad overtidsgrensen er skrenket inn.. Jeg fikk et stort barn også, så håper de tar hendyn til det denne gang om det blir aktuelt ..

Back
Topp