Jeg synes leger og jordmødre generelt er for slappe her. Er ikke sikkert de vet hvordan det re å gå på overtid, og da tenker jeg ikke kun på at man er lei. For det er vel alle.
Jeg gikk 6 dager over ul termin sist, 9 dager over mens termin. Det viste seg at han hadde sluttet å ta til seg næring, og at han kom i siste liten. Jeg tror ikke jeg klarer å beskrive hvor fælt det var for meg å vite det da, at barnet mitt hadde vært sultent i flere dager!!![:(] Han skrek og skrek, jeg visste jo ikke hva jeg skulle gjøre... Det eneste jeg fikk beskjed om "legg han til brystet" Til slutt sprakk jeg, og høvlet over den ene barnepleieren, jeg viste henne begge puppene mine, jeg blødde fra begge brystvortene, det var så vondt når han sugde at jeg klarte ikke. Og så følelsemessig ustabil man er når man nettopp har født, så er det ikke mye som skal til før man føler seg utilstrekkelig!
De gav han til slutt litt melk fra flaske, da ble han rolig, han sovnet....

Morshjertet mitt fikk endelig hvile litt... Han var jo bare sulten, stakkar... For min sønn ble svangerskapet for langt....
Jeg skal ha nr 2 i mai, og har nettopp vært på ordinær ul, jeg har mens termin 2 mai, men ul termin ble satt til 12 mai!!!!!!
Dette var et hardt slag i ansiktet, 1 fordi jeg plutselig var nesten 2 uker kortere enn jeg trodde, 2: jeg kan faktisk risikere å gå 24 dager over mens terminen. Dette er LANG tid, og jeg er utrolig redd for at det kan føre med seg komplikasjoner.
Jeg prøvde og ta opp dette på ultralyden, men hun reagerte ikke i det hele tatt. (jeg var allerede på gråten siden manne og sønnen ikke fikk være med inn) Jeg har vært på 2 ul tidligere i svangerskapet, en i uke 14 og en i uke 18, de sa begge en samme termin som mens, +- 1 dag.
Hun brydde seg ikke om dette heller, avfeide meg helt. Kom med at alt mellom 14 dager før og 14 dager etter termin er normalt, og barnet kommer når det er klart.... [:'(][:'(][:'(] Jeg VET det, jeg er ikke dum!!! Har faktisk vært igjennom dette før. Eneste problemet er st det ikke er alle barn som kommer når de er klare!!! Og blir de liggende for lenge i magen, kan det stå om livet til barnet! Og 14 dager før og etter hjelper lite npr hun forskyver de med 10 dager, da er det plutsleig 24 dager da!!! Så denne gangen kan det bli
enda lengre...[&o]