Overtid

91baby2020

Blir kjent med forumet
Hei,

Var på oul sist uke og på det papiret jeg fikk skrev hun dato for evt. Igangsetting. Den datoen er 14 dager etter min termin. Slik jeg hadde forstått det var de reglene endret til maks 10 dager.. Noen som vet? Vil helst ikke gå 14 dager over før jeg blir satt i gang:(

Hei,

Var på oul sist uke og på det papiret jeg fikk skrev hun dato for evt. Igangsetting. Den datoen er 14 dager etter min termin. Slik jeg hadde forstått det var de reglene endret til maks 10 dager.. Noen som vet? Vil helst ikke gå 14 dager over før jeg blir satt i gang:(
På min står det termin 02.07 og overtid fra 13.07.
Men kan du ikke snakke med jordmor om det neste gang du er hos henne? Du vil jo uansett få overtidskontroll før dette. Og da er det mulig å forklare situasjonen?

Det høres mer rett ut i forhold til de retningslinjene som står på nett. Hos meg står det termin 27.07, overtid fra10.08.

Ja får høre med legen eller jordmor:)

Spørs om det har gått litt fort i svinga der, man skal senest settes i gang på 10/11. Døgn, også kan det derfra gå et par døgn før man har født om kroppen ikke er enig.
Ingen skal ha baby i magen 14 dager etter termin her til lands

Nei, trodde heller ikke det. Dette vare på SUS og står til og med på hjemmesiden deres maks 11 dager overtid.. Så stusset litt på det, såg det selvsagt ikke før jeg kom hjem:blackeye:

Nei, trodde heller ikke det. Dette vare på SUS og står til og med på hjemmesiden deres maks 11 dager overtid.. Så stusset litt på det, såg det selvsagt ikke før jeg kom hjem:blackeye:
Så det samme etter jeg var på o.ul på torsdag. Men nei, en skal ikke gå så lenge som det står på kortet vårt. Hvis du kommer til 7 dager på overtid, skal du inn på overtidskontroll. (Dette skjer også lørdag eller søndag, hvis dagen faller på en slik dag). Ut fra den kontrollen legges videre plan. Men du blir satt i gang på dag 11 uansett. Unntak er for sånne som meg som er 38 eller over, vi skal settes i gang på dag 7. I mine papirer står det også 14 dager forskjell. Men tror det bare havner slik når dem plotter inn termindato. Iallfall ikke noe du trenger å bekymre deg for.

Har termin 07.07, på mitt ark står overtid fra 21.07. Er også på SUS. Stresser ikke noe med det da det uansett er kontroll 7 dager over tiden. Reglene er jo 10 dager overtid, så det betyr nok bare at barnet «må» være født innen 21.07 :-)

Antagelig kommer dette av heng i dokumentasjonssystemene tenker jeg, at det kommer automatisk? Tidligere regnet man jo ikke overtid før 14 dager over termin

Har termin 07.07, på mitt ark står overtid fra 21.07. Er også på SUS. Stresser ikke noe med det da det uansett er kontroll 7 dager over tiden. Reglene er jo 10 dager overtid, så det betyr nok bare at barnet «må» være født innen 21.07 :)

Har termin selv 10.07 og på mitt ark står det 24.07.. men stresser ikke noe over det:) fikk det også på SUS

Back
Topp