Overtid

FrøkenElfie

Elsker forumet
Har skjønt det er ulik praksis rundt hvor lenge man kan gå på overtid på de forskjellige sykehusene. Jeg har fått overtidskontroll 7 dager over termin. Vil jeg da bli satt i gang, eller kan de vurdere å la meg gå lenger? Glemte å spør jm på siste kontroll. Og hva skjer egentlig på overtidskontroll? :-)

Jeg gikk på overtid sist, da var kontrollen 7 dager over. Så lenge alt ser fint ut setter de ikke igang samme dagen. I Stavanger er regelen at du får time til igangsetting 10-11 dager over, her får du helst ikke gå lenger enn det. De ville ikke sette meg igang før (var veldig utålmodig sist :-P ) 10 dager over sist fordi jeg ikke var moden og babyen hadde fin størrelse og koste seg i magen ;-)

På kontrollen sjekka de rieaktivitet med ctg, og hadde ultralyd for å sjekke hvordan det gikk med babyen. Så snakka vi litt om mine tanker om en eventuell igangsetting, veldig grei og fin time :-)

Overtidskontroll 7 dager over, men blir satt i gang 10 dager over...

Her er det overtidskontroll uke 41+3 (dag 7) også blir det satt dato for igangsetting mellom dag 7 og 10.

Tror de nye retningslinjene er at det skal settes igang senest på dag 10, kontroll 7 dager over

Jeg fikk terminkontroll på sykehuset på terminen i går,De ville sette meg i gang hos JM, ble så sendt ned til føden, men føden ville ikke sette meg i gang og poden har det bra;) men vi skal inn på sjekk igjen rett over helgen! for å se hvor langt jeg har kommet i prosessen! Så skulle vi se ann!

Tønsberg!

Back
Topp