Overtid

*håper

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Hei. Jeg har spørsmål ang det å gå over. Da jeg var på oul ville jordmor egentlig ha meg inn igjen på ny ul pga at lårbeinet tilsvarte at jeg ville vært 5 dager lengre på vei enn i følge hodeomkretsen. Altså, jeg fikk opplyst 2 terminer, men hun førte kun opp den siste. Jeg takket selv nei til den andre ul undersøkelsen pga lang reisevei. Det jeg nå går å tenker på er at jeg allerede er 2 dager på overtid med den siste terminen og en hel uke etter den første. Jeg vil ikke få noen kontroll før tidligst neste mandag og er det den første terminen som stemmer så vil jeg da være 2 uker på overtid. Synes du dette er noe å bekymre seg for eller skal jeg prøve å la være å tenke på det? Gidder egentlig ikke å ringe sykehuset å forklare situasjonen heller for di vil vel bare forholde seg til terminen som står oppført uansett.
 
Hei!

Jeg skjønner godt at det kan være litt forvirrende når en opererer med flere terminen!
Vanligvis skal den terminen en får rundt uke 19-20 være ganske så riktig. Men det er alltid sånn at det avhenger litt av hvor lett det er å måle de forskjellige målene, noen ganger kan det være litt vanskelig å bestemme seg for hvor en eksakt skal måle fra, fordi babyen kan ligge litt vanskelig til.

Jeg hadde valgt å stole på at den terminen de har gitt deg stemmer!
Nå har vi etterhvert blitt så redde for å gå litt overtid, at det faktisk skaper unødig engstelse hos mange vordende mødre.
Det viktigste er å være sikker på at en kjenner godt med liv hver dag, og det gjør de fleste selv om en går over termin.
Skulle babyens bevegelsesmønster endre seg kraftig, skal en selvsagt ta de signalene og få sjekket det opp!

Ellers - prøv å nyt de siste dagene før du går igang med bleieskift på heltid!;)

Masse lykke til!

Mvh jordmor Grethe:)
 
Back
Topp