overtid ?

Hoppetussa28

Lykkelig Gravid ;)
Oktobermirakler 2013
Hei noen som vet hvor mye grensa er på nå, om man går overtid?

da jeg var hos legen på kontroll sa legen min etter 8 dager ?
er det en regel som har kommet nå ?

Det må vel startes innen 14 dager, men tror praksisen er litt forskjellig i landet. I Bergen lar de folk gå lenger enn her, rundt 10 dager over startes de fleste, tror jeg, hvertfall om man sier fra ;)

det er forskjellig fra sykehus, men skal vel uansett ikke gå lenger enn 12 eller 14 dager tror jeg. vet at de i utgangspunktet tar en vurdering etter 7 dager på st.olavs. var hvertfall slik i 2010.

Det er vel forskjellig fra sykehus til sykehus, her i kristiansand lurer jeg på om det er rundt 11 dager hvis ikke jeg tar helt feil :)

Det praktiseres nok litt forskjellig, ja. Har også hørt at man gjerne går lenger her i Bergen enn andre steder.
Jeg bekymrer meg ikke så veldig for det, tror ikke det blir aktuelt med noen igangsettelse her hos meg :)

Skal selv føde i Bergen og med forrige gikk jeg 17 dager over termin. Jordmor, både min og på KK, har forsikret meg om at det kommer jeg ikke til å gjøre denne gang. Pga nye regler, der alle skal inn på overtids kontroll den 7 ende dagen etter termin til vurdering, og så tilbake dag 12 for evt i gangsettelse. Noen kunne blir spurt om å gå lengre, men jeg kommer til å nekte!!!

Eg har faktisk ganske angst for å gå for lenge på overtid... veit de kan gå iallfall 14 dager i Bergen.. Men det har ikkje eg Tenkt til!

Her i Skien tror jeg det er 12 dager. Jeg har iallefall fått siste dato 19. oktober og det er 12 dager etter min termin. Men håper jeg slipper å vente såå lenge da :)

jeg håper jeg slipper å gå veldig mye på overtid, har hørt noen historier fra de som har gått mye på overtid å det er visst ikke bra i lengden;/

Back
Topp